مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان:
کارهای غیر کارشناسی و عوامل انسانی دست به دست هم داده تا استان خوزستان منشا بلاها و بحران ها در کشور باشد، از جمله این عوامل سد سازی های غیر اصولی، خشک سالی، کم لطفی برخی استان ها و کشور های هم جوار به خوزستان است
کد خبر: ۴۷۹۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴ 18 August 2017
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اعلام اینکه استان خوزستان ویژگی خاص درمیان دیگر استان ها دارد، عنوان کرد:  خوزستان  به لحاظ جغرافیایی، دریایی، اقتصادی، پتروشیمی و صنعت نفت و به ویژه دوران هست سال دفاع مقدس از ویژگی خاصی برخوردار است و از سوی دیگر این استان  با بحران های متعدد به صورت روزانه نیز مواجه است و نقطه ی خاص کشور لحاظ شده است.

کیامرث حاجی زاده، با اعلام اینکه بسیاری از بحران های استان خوزستان ریشه در زیر ساخت های معیوب استانی دارد، افزود: یکی از دلایل مهم بوجود آمدن معضلات عدم داشتن زیر ساخت های مناسب است. بسیاری از زیر ساخت ها قبل از انقلاب ساخته شده بود اما متاسفانه پس از آن زیر ساخت های جدید شکل نگرفت و بسیاری به دلیل جنگ تحمیلی از بین رفتند و یا فرسوده شدند.
  
وی اظهار کرد: کارهای غیر کارشناسی و عوامل انسانی دست به دست هم داده تا استان خوزستان منشا بلاها و بحران ها در کشور باشد، از جمله این عوامل سد سازی های غیر اصولی، خشک سالی، کم لطفی برخی استان ها و کشور های هم جوار به خوزستان است. شدت و افزایش دمای هوا در ایجاد بحران مزید بوده است. بنابر این وظیفه ما نسبت به استان می طلبد تا یک ساختار کاملا فعال برای بازسازی زیر ساخت ها در نظر داشته باشیم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به مغفول ماندن کارگروه های متعدد در حوزه ستاد بحران، تصریح کرد: مهترین بخش ستاد بحران کارگروه های تخصصی است که به دلایل مختلف مغفول مانده بود، اما طبق بررسی و پیگیری های ستاد بحران و استاندار خوزستان 14 کارگروه باز گشایی و اکنون 11 کارگروه نیز فعال می باشند.

حاجی زاده، با بیان اینکه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به موقع حق مردم است، و مردم انتظار دارند در تمامی مراحل بوجود آمدن بحران در استان نیز مطلع باشند، تاکید کرد: اکنون واحد اطلاع رسانی به موقع در ستاد بحران استان راه اندازی و تشکیل شده است. همچنین حوزه آموزش و پژوهش که در زمینه بحران مغفول مانده بود، به واسطه سی نفر از اساتید برجسته استان  جلسات متعدد با حضور مسئولان ارشد استان نیز برگزارشد که ماحصل آن نیز کارگروه آموزش ملی اتفا حریق بود.

کیامرث حاجی زاده، با اعلام اینکه در بخش کنترل ریزگرد ها دولت تدبیر و امید برنامه و تدابیر مهم و موثری را اندیشیده است، اظهار کرد: دولت فعلی مصوبه اعطا مجوز اعتبار کلان برای خوزستان را در خصوص زیر ساخت ها اجرایی کرده است، همچنین پیگیری های متعدد ازسوی بنده، استاندار و معاون اول رئیس جمهور بی ثمر نبوده و پست های برق بسیاری در خصوص قطع برق استان نیز کلنگ زده شد.

وی در ادامه به دیگر اقدامات انجام شده، اشاره کرد و افزود: راه اندازی یک نیروگاه در کنار تصفیه خانه شماه 2 اهواز که 69 درصد آب شهر اهواز وبخش عمده استان را تامین می کند. همچنین در حوزه خدمات مراکز امدادی و مخابرات کارهای خوبی انجام شد و باتری های 8 تا 12 وارد استان شده و دیزر آن نیز تهیه شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در خصوص کنترل ریز گرد ها با منشا داخلی، خاطر نشان کرد: کارهای بزرگی با پیگیری اداره کل منابع طبیعی استان، جهاد کشاورزی و جهاد نصر در بخش آبرسانی انجام شد و تا اواخر مهر ماه سال جاری را اندازی لوله های آب رسانی به مراکز فوق حاد ریزگر در جنوب اهواز انجام می شود.

وی همچنین اظهار داشت: بسیاری از حوادث که در استان رخ داد، ستاد مدیریت بحران حضور داشته و در حادثه چال کندی شهرستان دزفول به واسطه بنده نیز بالگرد هایی اعزام شد و نهایت تلاش برای یافتن آسیب دیدگان و غرق شدگان نیز انجام شد. همچنین کلیه نیروها حضور یافتند و کمیته حقیقت یاب نیز تشکیل شد.

حاجی زاده عنوان کرد: در حال حاضر یکی از مسائلی که استان خوزستان با آن درگیر شده است،  غرق شدن تعداد بیشمار افراد در آب های استان است که می بایست به آن توجه ویژه داشت، از سوی دیگر بحران آب در استان در جهان، کشور و به ویژه استان خوزستان باید جدی گرفته شود لذا کمبود آب لازمه مدیریت صحیح است و اگر به آن توجه نشود با معضلات متعدد تری رو به رو خواهیم شد.

مدیر کل مدیریت بحران استاندار خوزستان، با اشاره به کشت های تابستانه در استان، یادآور شد: برای امسال در حوزه کرخه مجوز کشت تابستانه داده شد اما متاسفانه به دلیل عدم نظارت دستگاه های متولی باعث ایجاد موانعی برای کشت تابستانه شد آن شد. 

وی با تاکید بر اینکه آرامش بر افکار عمومی در انتشار اخبار گام اول است، اذعان داشت: نباید در انتشار اخبار باعث تشویش اذهان عمومی شویم، واقعیت ها گفته شود اما از بزرگنمایی آن ها کاسته شود، استان خوزستان برای حل مشکلات اقتصادی و بیکاری نیاز به سرمایه گذاری دارد و نباید با بزرگنمایی معضلات و بحران مانع ورود سرمایه گذاران به خوزستان شویم.

حاجی زاده عنوان کرد: با توجه به اینکه درآستانه برگزاری آموزش ملی و منطقه ای اتفا حریق هستیم. از این سو 28 مرداد ماه در تالار نفت اهواز منتظر دیدار مجددتان هستیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار