حفظ استقلال مجلس را جدی بگیرید؛
برخی اخبار نیز از انتقال پرونده کاری برخی نمایندگان از برخی دستگاه هایی که پیشتر مشغول بکار بوده اند به برخی دیگر از دستگاهها یا برخی که هیئت علمی بوده اند از برخی دانشگاهها درجه پایین تر به دانشگاههای درجه بالاتر حکایت دارد
کد خبر: ۴۸۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴ 19 August 2017
در جلسه امروز مجلس زمانی که هدایت اله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس نطق خود در مخالفت با گزینه پیشنهادی وزارت نفت را به پایان رساند با واکنش رئیس مجلس مواجه شد. 

ماجرا از این قرار بود که خادمی از اینکه برخی نمایندگان مجلس پس از پایان دوره نمایندگی در وزارت نفت بکارگیری و استخدام می شوند انتقاد کرده و آنرا به مصلحت کشور ندانست. از نظر خادمی این اقدام نوعی رانتخواری را باعث می شود و موجب آن می شود که استقلال رای نمایندگان خدشه دار شود و برخی نمایندگان بخاطر وضعیت شان پس از پایان نمایندگی به وکیله الدولت تبدیل شوند. 

صرف نظر از صحت و سقم چنین موضوعی، اما واکنش رئیس مجلس که می بایست بی طرفی خود را در مذاکرات مجلس حفظ کند باعث پاسخ مجدد و توضیحات خادمی شد. لاریجانی می گفت هیچیک از نمایندگان مجلس استخدام وزارت نفت نشده اند! در حالیکه از سخنان خادمی بخوبی می شد تشخیص داد آنچه مدنظر خادمی بوده نمایندگان سابق و ادوار مجلس بوده است که می تواند برای نمایندگان فعلی پس از پایان دوره نمایندگی شان چنین شایبه ای را ایجاد نماید و نه اینکه نمایندگان در طی دوران نمایندگی شان استخدام شده باشند که از اساس مشخص است چنین چیزی مدنظر نماینده محترم ایذه و باغملک نبوده است.

این دغدغه البته دغدغه ای مهم است و باید مراقبت نمود نمایندگان مجلس بعنوان منتخبان امین ملت، بخاطر برخی ملاحظات همچون استخدام و یا ماموریت و... پس از دوره نمایندگی شان، استقلال رای شان را دچار خدشه ننمایند و خدای ناکرده به وکیل الدوله تبدیل نشوند کمااینکه برخی اخبار نیز از انتقال پرونده کاری برخی نمایندگان از برخی دستگاه هایی که پیشتر مشغول بکار بوده اند به برخی دیگر از دستگاهها یا برخی که هیئت علمی بوده اند از برخی دانشگاهها درجه پایین تر به دانشگاههای درجه بالاتر حکایت دارد.

جا داشت پس از توضیحات مجدد خادمی، رئیس مجلس نیز این دغدغه را به وزرا و نمایندگان متذکر می شد و بر رعایت شئونات نمایندگی و استقلال رای نمایندگان تاکید می نمود تا نمایندگان با فراغ بال در مذاکرات مجلس شرکت نمایند.

آنچه نماینده ایذه و باغملک به آن اشاره نمود نه تنها توهینی در آن نبود بلکه در  در راستای صیانت از استقلال رای مجلس و آلوده نشدن آن به برخی ملاحظات شخصی بوده است و بایستی مورد توجه قرار بگیرد و به آن احترام گذاشته شود. این نکته مهمی است و نباید در چنین کنش و واکنشی تحت الشعاع قرار می گرفت و مورد اغفال قرار گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار