کد خبر: ۴۸۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ 22 August 2017
رئیس اداره پارک ملی دز با اشاره به مصدومیت دو محیط‌بان این پارک در درگیری با صیادان غیرمجاز گفت: برای متخلفین، پرونده قضایی تشکیل شده که در دادگستری دزفول در حال پیگیری است.
 
رضا قپانچی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، اظهار کرد: دو صیاد غیرمجاز که بعد از ظهر جمعه ( 27 مردادماه) با استفاده از دستگاه الکتروشوکر در حال صید ماهی بودند، توسط محیط‌بانان پارک ملی دز رؤیت شدند. 
  
وی ادامه داد: زمانیکه محیط‌بانان قصد دستگیری این متخلفان صید غیرمجاز را کردند، با تمرد این متخلفان مواجه شدند. طی یک تعقیب و گریز میان محیط‌بانان و این صیادان غیرمجاز درگیری رخ داد و این دو صیاد متخلف با چوب و شیشه به محیط‌بانان ما حمله کردند که منجر به مصدومیت دو تن از محیط‌بانان شد. 
  
رئیس اداره پارک ملی دز افزود: در ادامه محیط‌بانان پارک ملی دز موفق به دستگیری این صیادان غیرمجاز و توقیف ابزارآلات آن‌ها شامل قایق، موتور برق، دستگاه الکتروشوکر و آبزیان صید شده توسط این متخلفان شدند. پرونده قضایی برای این متخلفان تشکیل شده که در دادگستری دزفول در حال پیگیری است. 
  
قپانچی‌پور با بیان این‌که استفاده از الکتروشوکر علاوه بر اتلاف ماهی موجب نابودی دیگر آبزیان می‌شود، عنوان کرد: دو محیط‌بان ما، ‌باقر غفوری از ناحیه دست و مهدی شلاگه از ناحیه پهلو دچار مجرومیت شدند که خوشبختانه اکنون مداوا شدند و حال عمومی آن‌ها خوب گزارش شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار