کد خبر: ۴۸۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳ 22 August 2017
معاون عمرانی استانداری خوزستان انتخاب شهردار را یکی از وظایف خطیر شوراها برشمرد و از اعضای آن ‎ ها خواست در گزینش شهردار اصلح دقت و حساسیت به خرج دهند. 

 فرامند هاشمی‌زاده در همایش مشترک فرمانداران و منتخبان دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر که امروز (سه‌شنبه 31 مردادماه) در محل استانداری در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: همواره یکی از مسایل مطرح در جامعه، موضوع تنوع فرهنگی بوده است و فاصله جغرافیایی باعث تفکیک کشورها از هم می‌شود اما این تنوع فرهنگی در هر شهر و استان نیز در مقیاس کوچک‌تر وجود دارد. 
  
وی ادامه داد: نمی‌توان در شورا، هم دیدگاه جمع‌گرا و هم فردگرا داشت. لازمه زندگی شهروندی، احترام به نظر جمع است. این در حالی است که مسأله مشورت در اسلام نیز بر آن تأکید شده است و اهمیت شورا نیز در اینجا نمود پیدا می‌کند. تحمل جمع و مشورت، اولین خصوصیت یک شورای موفق است. 
  
هاشمی زاده با بیان این‎که یکی از مهمترین وظایف شورا، انتخاب شهردار است به خصوصیات یک شهردار اشاره کرد و گفت: نمی‌توان همه خصوصیات فنی را در یک شهردار یافت؛ اما یک شهردار اگر معمار، شهرساز یا اقتصاددان نباشد، دست‌کم باید تفکر آن‎ها را داشته باشد. نگاه و دیدگاه شهردار بسیار با اهمیت است. چنانچه شهردار این تفکرات را در خود داشته باشد، قطعاً می‌تواند گام‌های مثبتی را جهت تحول شهر بردارد. 
  
معاون عمرانی استاندار خوزستان خطاب به اعضای شوراها تأکید کرد: بنابراین باید در انتخاب شهردار، دقت و حساسیت لازم را به خرج دهید. ایجاد تغییر و تحول و دگرگونی نیاز به یک استراتژی دارد که باید از شهردار به مردم منتقل شود. 
  
وی افزود: یکی از کارهای مهمی که شهرداری دارد، خدمات شهری است و این امر به دلیل تنوع، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ما باید فضای سبز شادابی در شهر داشته باشیم تا این فضا، طراوت را به مردم منتقل کند. معابر پاکیزه و همچنین مساله غسالخانه‌ها و آرامستان‌ها نیز از اهمیت والایی در یک شهر برخوردار هستند و این‌ها نیازهای اولیه‌ای محسوب می‌شوند که شهردار باید آن‌ها را مدنظر قرار دهد. شهردار باید نظافت را در درجه اول و سپس عمران و آبادانی را در دستور کار قرار دهد. 
  
معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به دارایی‌های شهرداری نیز عنوان کرد: علی‎رغم سرمایه وسیع موجود در شهرداری، از این سرمایه راکد استفاده نمی‌شود که امیدوارم شهردارارن بعدی این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند. 
  
وی بیان کرد: متأسفانه در طول چهار دوره گذشته، شاهد ورود نیروهای انسانی مضاعف به شوراها بودیم. اگر قرار باشد نیروهای اضافی وارد شهرداری کنیم، این مسأله به یکی از معضلات آینده شهر تبدیل خواهد شد. بنابراین اولین موضوعی که شوراها باید روی آن کنترل داشته باشند، مسأله نیروی انسانی و کنترل آن است. 
  
هاشمی‌زاده همچنین بر نظارت شوراها بر انضباط و سلامت مالی نیز تأکید کرد و گفت: شوراها باید بر پول‌هایی که دخل و خرج می‌شود، نظارت داشته باشند چرا که این مسایل به نحوی به مردم مربوط می‎شود و مسأله مردم‌داری موضوعی بسیار مهم است که شهردار و شورا باید برای آن وقت بگذارند. 
  
وی در پایان با بیان این‎که تصمیمات اتخاذ شده از سوی شورا، بار زمانی، مکانی و اقتصادی دارد، توصیه کرد: باید فکر کرد که پس‌لرزه‌های هر تصمیم تا کجا خواهد رفت و هر تصمیم بر چه جنبه‌هایی تأثیرگذار است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار