کد خبر: ۴۸۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳ 22 August 2017
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اعلام آمادگی کامل ناجا برای تأمین امنیت مراسم اربعین امسال، بازگشایی مرز خسروی را مشروط به آمادگی کشور عراق دانست. 
  
 سردار حسین اشتری در حاشیه مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی خوزستان که امروز (سه‌شنبه 31 مردادماه) در اهواز برگزار شد، در خصوص تمهیدات ناجا برای مراسم اربعین سال جاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مانند سنوات گذشته نیروی انتظامی از هم‌اکنون برای انجام وظایف خود جهت تردد راحت‌تر زائران امام حسین در مراسم اربعین آمادگی کامل دارد. 
  
وی ادامه داد: در این راستا جلسات مقدماتی برگزار شد و بازدیدی از مرزها نیز داشتیم. مسئولیت نیروی انتظامی تأمین امنیت و تسهیل تردد زائران عزیز است. با هماهنگی خوبی که در ستاد اربعین و میان دستگاه‌های مختلف به ویژه نیروهای مسلح ایجاد شده و آمادگی خوب ناجا و ان‌شاءالله همکاری خوبی که مردم خواهند داشت و با تهیه گذرنامه و ویزا و با توجه به راهنمایی‌های مسئولان که در این مراسم حضور خواهند یافت، مشکلی در مراسم اربعین نخواهیم داشت. 
  
فرمانده نیروی انتظامی کشور در خصوص شرایط بازگشایی مرز خسروی جهت تسهیل در تردد زوار حسینی، تصریح کرد: نیروی انتظامی و نهادهای متولی در حوزه امنیت از آمادگی کامل برای راه‌اندازی مرز خسروی برخوردار هستند البته مشروط بر اینکه کشور عراق نیز آمادگی خود را در این زمینه اعلام کند. 
  
اشتری ادامه داد: اگر کشور عراق هم تسهیل تردد و امنیت زائران را بپذیرد، از سوی ما آمادگی برای بازگشایی مرز خسروی وجود دارد. البته این امر نیز به تصمیماتی که نهایتاً در ستاد اربعین به ریاست وزیر کشور اخذ می‌شود، بستگی دارد. 
  
وی در پاسخ به این سؤال که «چه توقعاتی از فرمانده جدید انتظامی خوزستان دارید؟» بیان کرد: خوزستان استانی ویژه و خاص است و مردمی صبور، متدین و مقاوم دارد و یادگار دفاع مقدس است. امیدواریم فرماندهان ما بتوانند خدمتگزاران خوبی برای این مردم عزیز باشند که تاکنون بوده‌اند و ان‌شاءالله فرمانده جدید نیز با شتاب و روحیه بیشتر انجام وظیفه می‌کند و حتما مردم نیز همکاری خواهند کرد و ما شاهد توفیقات بیشتری نسبت به گذشته خواهیم بود. 
  
فرمانده نیروی انتظامی کشور در خصوص بحث استفاده از سلاح گرم در نزاع‌ها و درگیری‌های محلی و خانوادگی در خوزستان اظهار کرد: در مجموع موضوعات امنیتی مورد توجه نیروی انتظامی و اعضای شورای تأمین خوزستان بوده و خواهد بود. امیدواریم با اقدامات صورت‌گرفته و همکاری قضایی و مردم استان در این حوزه، دیگر شاهد این نزاع و درگیری‌ها در خوزستان نباشیم. 
  
وی ادامه داد: البته نیروی انتظامی با افرادی که به حقوق دیگران تعدی می‌کنند و قانون را رعایت نمی‌کنند، قطعاً به طور مقتدرانه برخورد خواهد کرد. همچنین از آندسته از مردم عزیزی که با ما همکاری کرده‌اند، تشکر می‌کنم. امیدوارم این همکاری و هماهنگی بیش از گذشته افزایش یابد و ما شاهد این نزاع‌های خانوادگی، قومی و محلی نباشیم. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار