کد خبر: ۴۸۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱ 22 August 2017
 مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به راه‌اندازی دو واحد نمک‌زدایی در گچساران ۳ و بی بی حکیمه ۱ گفت: به زودی با راه‌اندازی و در مدار قرار گرفتن دو واحد نمک‌زدایی این شرکت شاهد افزایش تولید در بام نفتی ایران خواهیم بود .

 هوشنگ صیدالی  اظهار کرد: رسالت اصلی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به عنوان دومین تولید کننده نفت در جنوب، تولید نفت،‌ گاز و مایعات گازی است .

وی بیان کرد: خوشبختانه موفق شدیم با همت، سعی و تلاش کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی اهداف تولید در یک سال گذشته دست پیداکنیم .

صیدالی افزود: به زودی با راه‌اندازی و در مدار قرار گرفتن دو واحد نمک‌زدایی این شرکت شاهد افزایش تولید در بام نفتی ایران خواهیم بود .

مدیرعامل نفت و گاز گچساران تصریح کرد: با افتتاح و راه‌اندازی دو واحد نمک‌زدایی توسط مسوولان و مقامات وزارت نفت در آینده نزديک ظرفیت کارخانه‌های نمک‌زدایی این شرکت ۱۶۵ هزار بشکه در روز افزایش پیدا خواهد کرد .

وی با بیان اینکه، این دو پروژه شامل افتتاح نمک‌زدایی گچساران ۳ با ظرفیت ۱۱۰ هزار بشکه در روز و بی بی حکیمه ۱ با ظرفیت ۵۵ هزار بشکه در روز خواهد بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با اتمام کار یکی از این دو پروژه، واحد نمک‌زدایی گچساران ۳ را به طور آزمایشی وارد مدار قرار داده‌ایم .

مدیرعامل نفت و گاز گچساران اظهار داشت: در حال حاضر با در مدار قرار دادن نمک‌زدایی گچساران۳ به صورت آزمایشی تولید نفت گچساران با ۲۰ هزاربشکه افزایش در روز به ۶۳۵ هزار بشکه در روز رسیده است .

وی تصریح کرد: پروژه دیگر این شرکت نمک‌زدایی بی‌بی حکیمه ۱ است که این واحد نیز در مراحل پایانی کار قرار گرفته و در آینده از این پروژه بهره‌برداری خواهد شد .

صیدالی هدف از اجرای پروژه‌های نمک‌زدایی را در مناطق نفت خیز جنوب، ظرفیت‌سازی فرآورش نفت نمکی، بالا بردن کیفیت نفت تولیدی، صیانت از ذخایر نفتی، جلوگیری از کاهش خوراک پالایشگاه‌ها و رفع مشکلات زیست محیطی عنوان کرد .

مدیرعامل نفت و گاز گچساران در پایان خاطرنشان کرد : این دو پروژه با پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا طراحی شده است و تمامی استانداردهای ایمنی و زیست محیطی در آن لحاظ شده است .

بر اساس این گزارش، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت های مهم زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است   که قرار گرفتن تأسیسات این شرکت در چهار استان کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، بوشهر و فارس از ویژگی‌های این شرکت است که در کنار قرار گرفتن تلمبه خانه عظیم گوره و چندراهه نفت خام صادراتی کشور در حوزه عملیات این شرکت گچساران را به قلب صادرات نفت خام کشور تبدیل کرده است .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار