کد خبر: ۴۸۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶ 23 August 2017
رییس اداره آب و فاضلابروستایی ایذه با بیان این‌که روستاهای این شهرستان با بحران جدی کمبود آب مواجه شده‌اند، گفت: در حال حاضر از مجموع 254 روستای تحت پوشش، حدود 45 روستا در ایذه با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند.
  
رضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، اظهار کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و خالی شدن منابع آب زیرزمینی در حال حاضر شهرستان ایذه با بحران جدی کمبود آب مواجه شده است. 
  
وی افزود: با توجه به این‌که منبع تامین آب بیشتر مناطق ایذه چاه و منابع آب زیرزمینی است و هیچگونه منبع جایگزین وجود ندارد، برداشت‌های بی رویه و بدون مدیریت و برنامه‌ریزی از منابع آب به خصوص در بخش کشاورزی باعث شده تا سطح آب چاه‌ها پایین برود و منطقه را با بحران جدی مواجه کند. 
  
رییس اداره آب و فاضلاب  روستایی ایذه تصریح کرد: در حال حاضر از مجموع 254 روستای تحت پوشش، حدود 45 روستا در ایذه با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند. از این تعداد 25روستا از طریق تخلیه آب در مخازن ذخیره و تعدادی نیز به صورت خانه‌گردی آب موردنیاز آن‌ها تامین می‌شود. 
  
رحیمی ادامه داد: منبع تامین آب برخی از روستاها در ایذه به طور کامل خشک شده است و حتی در فصل زمستان نیز به آن‌ها آبرسانی می‌شود. 
  
وی گفت: راه حل و راهکار عبور از بحران فعلی در ایذه انتقال آب از کارون 3 به منطقه است و در این زمینه توزیع آب با تانکر و حفاری چاه جدید فقط یک مسکن و راه حل موقتی است زیرا با توجه به تغییر اقلیم سطح آب‌های زیرزمینی به شدت پایین رفته و برای احداث چاه‌های جدید، عمق بیش از 350 متر باید حفاری شود. 
  
رییس اداره آب و فاضلاب  روستایی ایذه اظهار کرد: یکی از مشکلات در روستاها آن است که از آب شربی که برای آن‌ها تامین می‌شود در سایر مصارف از جمله آبیاری درختان و احشام نیز استفاده می‌کنند که این مساله باعث شده تا مشکلات در بحث آب دوچندان شود. 
  
رحیمی با بیان این‌که رسالت اصلی اداره آب و فاضلاب  روستایی تامین آب شرب مردم است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط سه درصد از آبی که برای مردم روستاهای ایذه تامین می‌شود برای مصرف شرب تخصیص داده می‌شود و باقی آن توسط مردم در مصارف دیگر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار