کد خبر: ۴۸۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶ 24 August 2017
آیت‌الله سید ابوالحسن حسن زاده گفت: در راستای مردم‌سالاری دینی مردم باید نقاط ضعف را به شکل صحیحی به مسئولین نشان بدهند و همچنین اولویت ها را به دولت‌مردان یادآوری کنند.

آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده در گفتگو با خبرنگار رهیاب با عنوان اینکه در نظام جمهوری اسلامی آنچه که ما پذیرفته‌ایم تحت عنوان مردم سالاری دینی، انتخاب رییس جمهور توسط مردم است، بیان داشت:  با انتخاب رییس‌جمهور که مردم انجام می‌دهند، مشروعیت بخشیدن به رییس‌جمهور توسط ولی‌فقیه هم نمادی از مردم‌سالاری دینی است.

وی افزود: این‌گونه نیست که در نظام جمهوری اسلامی کاخ سفید و کاخ الیزه داشته باشیم. حضرت سلیمان  با تمام قدرتی که داشت می فرمود، این توانایی از فضل خدای من است تا مرا بیازماید که (نعمتش را) شکر می‌گویم یا کفران می‌کنم. بنابراین ریاست جمهوری یک دوره مسئولیت است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه هم دولت‌مردان باید نسبت به مردم احساس مسئولیت بیشتری پیدا کنند و هم مردم از خدمات مسئولین تشکر و قدردانی داشته باشند، اظهار داشت: در راستای مردم‌سالاری دینی مردم باید نقاط ضعف را به شکل صحیحی به مسئولین نشان بدهند و همچنین اولویت ها را به دولت‌مردان یادآوری کنند. 

آیت الله حسن‌زاده با اشاره به اینکه قدرت از رییس‌جمهور تا معاونین وزرا همیشه مترصد آن است که فساد ‌آورد گفت: مردم، دانشگاهیان، ائمه محترم جمعه، جماعات، اصحاب رسانه و همه کسانی که تریبونی در اختیار دارند، باید با استفاده از ظرفیتی که دارند اولا کارهای صحیح دولت‌مردان را به اطلاع عموم جامعه برسانند و ثانیا نقاط ضعف را تذکر بدهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار