کد خبر: ۴۸۳۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳ 25 August 2017
امام جمعه بندر ماهشهر گفت: دولتمردان مسأله اشتغال و حل مشکل معیشت مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین غبیشاوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان با تبریک آغاز هفته دولت، اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای هفته دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر را گرامی‌ می‌داریم. این دو گوهر نایاب توسط دشمنان ملت از ملت گرفته شدند و پاداش و اجر و مزد خود را از خداوند گرفتند.

وی ادامه داد: دولتمردان باید در شرایطی که امروز جامعه ما دارد اولویت‌هایی داشته باشند و به توصیه‌های مؤکد رهبر معظم انقلاب توجه کنند. به ویژه در باب مسأله اشتغال و مشکلات معیشتی مردم و ساده‌زیستی که تأکید فراوانی به آن می‌شود.

خطیب جمعه بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: شهید رجایی یک شاگرد واقعی دین و مکتب اهل بیت (ع) بود. ریاست و مسؤولیت کوچک‌ترین تأثیر بر اخلاق و منش این بزرگوار نگذاشت و خود را یک خادم واقعی می‌دانست و در عمل نیز این مسأله را نشان داد.

غبیشاوی افزود: مردم از مسؤولان خود تأثیر می‌پذیرند و اگر ببینند روش زندگی مسؤول یک زندگی زاهدانه، دینی و اسلامی و هم‌طراز با جامعه محرومان و فقرا است قطعاً مشکلات زندگی و فقر برای آنها آسان می‌شود.

وی متذکر شد: در زمان ابتدای انقلاب و دوران جنگ تحمیلی این مشکلات وجود داشت و مسؤولان نیز زندگی ساده‌ای داشتند، اما امروز می‌بینیم مسؤولان زندگی اشرافی و پر زرق و برق دارند و از مردم می‌خواهند مشکلات را تحمل کنند. این سیاست یک بام و دو هوا است. آن مسؤولی که در نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت می‌کند باید از خود شروع کند.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر ادامه داد: نگاه به ظرفیت‌های داخلی در حل مشکلات نیز از دیگر وظایفی است که دولتمردان باید مدنظر قرار دهند. یکی از توصیه‌های مؤکد مقام معظم رهبری نیز همین موضوع است و امیدواریم مسؤولان بتوانند گام‌های بلند و مؤثری در این زمینه بردارند.

غبیشاوی در فراز دیگری از خطبه‌ها با تبریک روز پزشک اظهار کرد: این روز را به قشری که جان و سلامتی مردم دست آنها است تبریک و تهنیت می‌گویم. اگر در برخی حوادث به ویژه در سوانح جاده‌ای حضور پزشکان نباشد تلفات ما بیش از اینها خواهد بود.

وی همچنین متذکر شد: همواره بر مسأله پیشگیری تأکید شده و همه می‌دانیم پیشگیری بهتر از درمان است. در بحث سلامت و درمان باید اقدامات پیشگیرانه بیشتر از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

خطیب جمعه شهرستان بندر ماهشهر یادآور شد: در حوزه سلامت و درمان یک سری ارزش‌هایی وجود دارد که نباید آنها به فراموشی سپرده شوند. طب اسلامی و سنتی که در سال‌های اخیر توجه خوب و بیشتری به آن شده در کنار طب رسمی و نوین باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

غبیشاوی تصریح کرد: در کنار طب نوین باید به عقبه عظیمی که در طب اسلامی، احادیث معصومان و پیامبر اکرم و دیگر انبیاء الهی داریم توجه شود. طب جدید عوارضی نیز به همراه دارد اما طب اسلامی و سنتی عوارضی نداشته و اثرات مشهودی دارد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با تبریک فرا رسیدن روز بسیج اصناف و گرامیداشت سالروز شهادت شهید عراقی و فرزندش، اظهار کرد: در مسأله اقتصاد مقاومتی انتظاراتی از بسیج اصناف وجود دارد. باید ابتکار عمل به کار ببرند و در حد خود سهمی در اشتغال داشته باشند.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر در ادامه با تبریک هفته پدافند هوایی گفت: این چشم بیدار و شبانه‌روزی این عزیزان است که فضا و آسمان جمهوری اسلامی ایران را به یکی از امن‌ترین فضاهای جهان تبدیل کرده است.

غبیشاوی همچنین با اشاره به پدیده تیراندازی‌ها و درگیری مسلحانه اخیر در بندر ماهشهر اظهار کرد: پدیده تیراندازی‌ها یک پدیده زشت، تلخ و دارای تبعات بسیار بد است. هرچند در یکی دو ماه اخیر مسؤولان امنیتی اقدامات قابل توجهی انجام دادند اما از لحاظ فرهنگی باید کار شود چرا که قبح تیراندازی شکسته شده است.

وی با مقصر دانستن مسؤولان امنیتی، خود و ریش‌سفیدان دارای نفوذ کلام در حوادث اخیر و افزایش تیراندازی‌ها، متذکر شد: در حادثه اخیر یک انسان بی‌گناه رهگذر از بین رفت. چرا باید یک فرد بی‌گناه به وسیله جهل و نادانی و احتمالاً قصور مسؤولان امنیتی کشته شود؟

خطیب جمعه شهرستان بندر ماهشهر اضافه کرد: بنده روحانی نیز خود را در این حادثه مقصر می‌دانم که چرا برای از بین بردن این فرهنگ غلط کاری نکردم. ریش‌سفیدان دارای نفوذ کلام نیز در این میان مقصرند. نیروها و مسوولان مربوطه نیز در این مسأله تقصیر دارند.

غبیشاوی گفت: امیدواریم با کار همه جانبه امنیتی، فرهنگی و اجتماعی شاهد به حداقل رسیدن این پدیده باشیم. در بازگشت حجاج و در مراسم استقبال از این عزیزان نیز امیدواریم که این مراسم معنوی و پر برکت را آلوده به تیراندازی نکنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار