کد خبر: ۴۸۴۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳ 26 August 2017
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه اکنون در خوزستان بر دو راهبرد برای توسعه استان تأکید می‌شود، گفت: تقویت نهادهای مدنی و کاهش آسیب‌های اجتماعی دو راهبرد اساسی برای توسعه استان هستند که از سال‌های گذشته توسط استانداری آغاز شده و اکنون دنبال می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، علی‌حسین حسین‌زاده در همایش "نقش زنان در توسعه استان" با محوریت بررسی نقش زنان در توسعه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استان که امروز (4 شهریور ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات و مشارکت مردم در آن حماسه بی‌نظیری بود که باعث اقتدار نظام شد. در بحث مشارکت صحبت از شاخص‌ها و سرمایه‌های انسانی و اجتماعی می‌شود و وقتی از مشارکت برای اقتدار کشور صحبت می‌شود تفاوت و تفکیکی بین زن و مرد قائل نمی‌شویم.

وی افزود: این حماسه را نیز همه آحاد مردم رقم می‌زنند و انتظار این است که در سایر حوزه‌ها در کشور شاهد یکپارچگی و استفاده از ظرفیت‌ها باشیم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه اکنون کشور از وجود برخی فاصله‌ها رنج ‌می‌برد، عنوان کرد: کسانی که نگاه بدبینانه دارند واژه "شکاف" را به کار می‌برند اما من معتقدم واژه "فاصله" دقیق‌تر است و امکان پرکردن آن نیز وجود دارد. این‌ها فاصله‌های طبقاتی، نسلی، جنسیتی و قومی است که علی‌رغم تمام اقدامات انجام شده، اقلیتی از جامعه امروز دچار فاصله شده‌اند و باید فرصت‌هایی که در اختیار یک سنخ قرار می‌گیرند، در اختیار سنخ دوم نیز قرار گیرند.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه پرکردن این فاصله‌های جنسیتی با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی میسر است، گفت: در خوزستان اکنون بر دو راهبرد در راستای توسعه استان تأکید شده و این راهبردها در حال پیگیری هستند؛ خوزستان علی‌رغم مشکلات فراوانی که در بحث توسعه دارد، از ظرفیت‌های مهمی نیز برخوردار است. یکی از این راهبردها برای استفاده و مشارکت بیشتر مردم در رفع مشکلات، تقویت نهادهای مدنی است تا مشارکت مردم را نظام‌مند کند. تقویت مؤسسات و کانون‌ها از ابتکاراتی است که در این راستا انجام شده و امیدوارم در حوزه‌های مختلف این کانون‌ها گسترش یابند.

وی دومین راهبرد را کاهش آسیب‌های اجتماعی خواند و بیان کرد: در خوزستان میزان برخی آسیب‌های اجتماعی بالاتر از میانگین کشوری است. اکنون در خوزستان نرخ کودکان کار، کودکان بازمانده از تحصیل، اعتیاد و طلاق از میانگین نرخ کشوری بالاتر است که اقداماتی در این زمینه‌ها آغاز شده، اما اکنون بحث محوری مقابله با آسیب‌های اجتماعی، در تئوری جدید توجه به خانواده عنوان می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: در غرب نیز از مشکلاتی که سبب ایجاد این آسیب‌ها شده سستی خانواده است و نظریه‌پردازان به دنبال راهکارهایی هستند که قوام خانواده‌ها را بیشتر کنند زیرا نقش خانواده در کاهش آسیب‌های اجتماعی بی‌بدیل است و خانواده‌ها باید در حوزه آموزشی، تربیتی و کنترلی تقویت شوند. 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار