کد خبر: ۴۸۵۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 28 August 2017
پیشکسوت فوتبال خوزستان عملکرد تیم‌‌های استقلال خوزستان، فولاد و نفت آبادان در پنج هفته سپری شده از لیگ برتر کشور را مثبت ارزیابی نکرد.

حسن اهوازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، در بررسی عملکرد پنج هفته‌ای تیم‌های استقلال خوزستان، فولاد و نفت آبادان در لیگ برتر، عملکرد این سه تیم را تا این‌جای رقابت‌ها رضایت‌بخش ندانست.

وی در خصوص تیم استقلال خوزستان با بیان این‌که این تیم مربی زیرکی دارد، عنوان کرد: بیست بازیکن برای لیگ هفدهم از استقلال خوزستان جدا شدند و دست سرمربی خالی و مجبور شد که به جوانانی همچون یوسف دلفی اعتماد کند. به نظرم این تیم در ادامه، راه خواهد افتاد و اگر بتواند بازی که در هفته چهارم برابر پدیده انجام داد را برابر دیگر حریفان خود نیز به نمایش بگذارد، این تیم نتیجه خواهد گرفت. بازیکنان استقلال خوزستان برابر پارس جنوبی بسیار مغرور بازی کردند و همین نیز به این تیم ضربه زد که در ادامه باید به بازیکنان تاکید شود که دیگر این‌گونه کار نکنند.

مربی سابق تیم‌ملی  فوتبال جوانان گفت: استقلال خوزستان درون دروازه، شیخ ویسی را دارد که به نظر من بهترین دروازه‌بان بین سه گلر تیم‌های خوزستانی است. او تاکنون عملکرد رضایت‌بخشی داشته و سنگربان مطمئنی نشان داده است و ویسی می‌تواند به او اعتماد کند.

وی عنوان کرد: خط دفاع استقلال خوزستان کمی آسیب‌پذیر است و نیاز است که این تیم در تعطیلات فعلی روی این بخش بیشتر کار کند تا در ادامه به مشکل برنخورد.

اهوازی بیان کرد: خط هافبک استقلال خوزستان خوب ظاهر شده است و آن ریزنقشی که هافبک‌ها باید داشته باشند، در هافبک‌های استقلال خوزستان نیز دیده می‌شود. به نظرم خط حمله این تیم کمی مشکل دارد و باید دید اضافه شدن بازیکنان خارجی چقدر می‌تواند به این تیم کمک کند. اکنون بسیار زود است که بخواهیم درباره خارجی‌های استقلال خوزستان نظر دهیم.

وی گفت: در کل انسجام تیمی استقلال خوزستان نسبت به تیمی چون فولاد بیشتر است و با توجه به این‌که بازیکنان از ویسی حرف‌شنوی بسیاری دارند، این موضوع در انسجام تیمی استقلالی‌ها تاثیرگذار بوده است. به نظر من خط هافبک و دروازه استقلال خوزستان، نقطه عطف این تیم است.

این پیشکسوت فوتبال خوزستان عنوان کرد: به نظرم استقلال خوزستان می‌تواند خود را از جایگاه فعلی‌اش جدا و به رده‌های بالای جدول بکشاند و با توجه به جوان بودن این تیم، این امر محقق شدنی است.

فولاد به خوبی یارگیری نکرده است

وی در ارزیابی از عملکرد پنج هفته‌ای تیم فولاد نیز اظهارکرد: فولاد تیم جوانی است که به نظر من برای لیگ هفدهم خوب یارگیری نکرده است. این تیم در بخش هافبک خود با مشکل مواجه است و اگر بختیار رحمانی با توجه به این‌که گرداننده خوبی است، حفظ می‌شد، می‌توانست به این تیم کمک کند.

اهوازی با بیان این‌که خط حمله فولاد زور لازم را ندارد، گفت: فولاد خط حمله گلزنی ندارد و هر چقدر دفاع و دروازه‌بان این تیم هم خوب باشند، وقتی در بخش حمله مشکل داشته باشد نمی‌تواند نتایج لازم را کسب کند. پس ضعف در خط حمله فولاد مشهود است و بازیکنی که چارچوب را بلد باشد، ندارد. به هر حال اگر بختیار رحمانی در بخش هافبک و ساسان انصاری در بخش حمله حفظ می‌شدند، کمک بسیاری به پورموسوی می‌شد.

عضو سابق کمیته فنی فوتبال خوزستان ادامه داد: همچنین فولاد در پنج هفته ابتدایی لیگ، بازیکنان مصدوم بسیاری داشت که همین در عملکرد این تیم تاثیرگذار بود. فکر می‌کنم با رسیدن مصدوم‌ها، این تیم بتواند از هفته ششم به بعد بتواند عملکرد متفاوتی داشته باشد. به هر حال فولاد دو قهرمانی را در کارنامه خود دارد و هواداران خیلی از این تیم انتظار دارند و به نظرم این تیم به مدیریت بزرگی هم نیاز دارد.

وی بیان کرد: فولاد دروازه‌بان خوبی دارد و به نظر من نقطه عطف این تیم خط دروازه و همچنین دفاع آن است. پیش‌بینی کسب جایگاه‌های بالای جدول برای فولاد سخت است و شاید پورموسوی در سال دوم حضور خود در این تیم بتواند نتیجه بهتری کسب کند.

برزیلی‌های نفت آبادان تاکنون خوب کار کرده‌اند

اهوازی در ارزیابی از عملکرد نفت آبادان در پنج هفته سپری شده از لیگ، خاطرنشان کرد: این تیم شش بازیکن خوب گرفت و به ویژه برزیلی‌های آن عملکرد خوبی داشته‌اند. دروازه‌بان نفت جوان و خوب است و او سال گذشته نیز این تیم را همراهی می‌کرد و به نظرم نفت آبادان درون دروازه خود مشکل خاصی ندارد.

وی با بیان این‌که دفاع نفت آبادان تاکنون خوب کار بوده است، گفت: کمالوند، مرتضی اسدی را در خط حمله جذب کرد که به او نیز ایمان دارد. نفت در بخش هافبک نیز مشکل خاصی ندارد. همچنین تاکنون  خط حمله آن موفق نشان داده است و در این بخش قوی هستند و به نظر من تا این جا رضایت‌بخش کار کرده است. در کل برزیلی‌های نفت آبادان نقش بسیاری در کسب نتایج این تیم داشته‌اند.

 این پیشکسوت نقطه عطف تیم نفت آبادان را در خط حمله آن دانست و ادامه داد:‌ این تیم باید بتواند در بازی‌های خانگی که از هواداران پرشور خود بهره می‌برد، نهایت استفاده را داشته باشد. کسب جایگاه نیز برای نفت آبادان سخت است، البته با توجه به این‌که عیار تیم‌ها در نیم‌فصل مشخص می‌شود، در حال حاضر نمی‌توانیم به‌صورت قطعی درخصوص این‌که کدامیک از تیم‌های خوزستانی می‌توانند خود را به رده‌های بالای جدول بکشاند، صحبت کنیم.

وی با بیان این‌که عملکرد تیم‌های خوزستانی در پنج هفته ابتدایی لیگ رضایت‌بخش نبوده است، گفت: به طور مثال در هفته پنجم لیگ، از 9 امتیازی که می‌توانستیم توسط سه تیم لیگ برتری‌مان به دست آوریم، تنها یک امتیاز کسب شد که آن هم توسط تیم نفت‌آبادان بود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار