کد خبر: ۴۸۵۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴ 28 August 2017
استاندار خوزستان با بیان این‌که فرصت‌ها و ظرفیت‌ها در باب سرمایه‌گذاری در استان بسیار مناسب است، گفت: علی‌رغم وجود این پتانسیل‌ها، صدور مجوزها و بروکراسی‌های اداری بسیار کند انجام می‌شود. 


به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه خوزستان، غلامرضا شریعتی در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید که امروز (6 مرداد ماه) در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، در خصوص چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در استان با توجه به شرایط آب و هوایی و گرد و خاک عنوان کرد: اگر در مقطعی به دلیل پاره‌ای از مسائل شاهد قطعی برق بودیم نباید این موضوع را همیشگی دانست. 
  
وی افزود: در حال حاضر خوشبختانه با این همه مصرف برق بالا هیچگونه قطعی برق نداریم که این حاصل کنترل و مدیریت خوب مسئولان است که جا دارد از همه دست‌اندرکاران صنعت برق در استان صمیمانه تشکر کنم. 
  
شریعتی با بیان این‌که فرصت‌ها و ظرفیت‌ها در باب سرمایه‌گذاری در استان بسیار مناسب است، ادامه داد: علی‌رغم وجود این پتانسیل‌ها، صدور مجوزها و بروکراسی‌های اداری بسیار کند انجام می‌شود. به عنوان مثال یک سرمایه‌گذار وقتی قصد سرمایه‌گذاری در استان لرستان را دارد از هفت سازمان استعلام می‌گیرد اما سرمایه‌گذاری که می‌خواهد در خوزستان سرمایه‌گذاری کند باید از 23 سازمان استعلام بگیرد که این موضوع روند سرمایه‌گذاری را کند می‌کند و موجب دلسرد شدن سرمایه‌گذار خواهد شد. 
  
استاندار خوزستان بیان کرد: از طرفی برخی سازمان‌ها سرمایه‌گذاری را در تقابل با منافع خود می‌دانند که این امر نیز مانعی برای سرمایه‌گذاری است؛ با وجود این، ما در حال ایجاد یک پنجره واحد سرمایه‌گذاری غیر از پنجره واحد روتینی که در استان‌ها وجود دارد، هستیم که در این راستا تمام فعالیت‌هایی که باید برای سرمایه‌گذاری اقدام شود به صورت فرآیندی درآوردیم. 
  
وی افزود: تعداد این فرآیندها حدود 760 عدد بود که ما آن را به 160 فرآیند تبدیل کردیم و اینک نیز در حال تبدیل آن‌ها به فرآیندهای آنلاین، دیجیتال و نرم‌افزاری هستیم. 
  
شریعتی تصریح کرد: با انجام این کار زیرساختی، به تدریج روند سرمایه‌گذاری در استان تسهیل خواهد شد و سرمایه‌گذار با اطمینان خاطر و در زمان کاملاً‌ منطقی خواهد توانست مجوز سرمایه‌گذاری خود را دریافت و فعالیت خود را آغاز کند. 
  
وی با تأکید بر این‌که خوزستان با این همه مشکلات، پتانسیل‌های زیادی در امر سرمایه‌گذاری دارد،‌ عنوان کرد: به همین دلیل خوزستان همچنان در امر سرمایه‌گذاری یکی از استان‌های اول کشور محسوب می‌شود. 
  
استاندار خوزستان با اشاره به این‌که در غرب کارون، مناطق نفتخیز جنوب، بنادر، فولاد و نیروگاه‌ها سرمایه‌گذاری‌های بسیار عظیمی در استان در حال انجام است، گفت: تمام این سرمایه‌گذاری‌ها ارزشمند و مؤثر بر تولید ملی و اشتغال هستند. 
  
وی افزود: با وجود این، ما دوست داریم این سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه صنایع کوچک و متوسط که اشتغال‌زایی بیشتری دارند، به صورت وسیع‌تر و بیشتر انجام شود که لازمه آن رفع موانع است و ما امیدواریم با کارهای زیرساختی که انجام می‌شود، این موانع به تدریج کاهش یابند و شاهد صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در مدت زمان کاملاً‌ منطقی باشیم. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار