کد خبر: ۴۸۵۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴ 28 August 2017
فرماندار شهرستان کارون با بیان این‌که وضعیت اشتغال جوانان در کارون خوب نیست، گفت: در حال حاضر بیشتر نیروهای شاغل در ادارات این شهرستان غیربومی هستند و با توجه به محدودیت استخدام در این ادارات، باید به فکر اشتغال‌زایی بصورت آزاد در شهرستان باشیم.
  
معصومه خنفری در حاشیه نمایشگاه هفته دولت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، اظهار کرد: شهرستان کارون از جوانان تحصیلکرده با  مدارج عالی دانشگاهی برخوردار است اما متاسفانه شاهد نرخ بالای بیکاری در این شهرستان هستیم. 
  
وی با بیان این‌که در این شهرستان با محدودیت برای جذب جوانان در ادارات و سازمان‌ها مواجه هستیم، افزود: هنوز تمام ادارات در شهرستان کارون مستقر نشده‌اند و ادارات مستقر شده نیز از بدو استقرار در این شهرستان فاقد مجوز استخدام بودند. بنابراین پرسنل موردنیاز این ادارات از اهواز تآمین شد. 
  
فرماندار کارون تصریح کرد: وضعیت اشتغال در شهرستان کارون خوب نیست و از آنجایی که اداره کار در این شهرستان مستقر نشده است، هنوز آمار دقیقی از نرخ بیکاری وجود ندارد. 
  
خنفری عنوان کرد: با توجه به این‌که در حال حاضر بیشتر نیروهای شاغل در ادارات این شهرستان غیربومی بوده و با محدودیت استخدام در این ادارات مواجه هستیم، باید برای حل مشکل اشتغال جوانان شهرستان به فکر اشتغال‌زایی بصورت آزاد باشیم. 
  
وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای شهرستان، راه‌اندازی دهکده گردشگری در این شهرستان است که رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در این زمینه قول مساعد برای تامین اعتبار احداث این دهکده را داده است. 
  
فرماندار کارون ادامه داد: طرح ایجاد دهکده گردشگری برای ارائه تولیدات بومی، محلی و نمایش‌های محلی در دست اجراست و قرار است تا این طرح پس از بررسی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، تامین اعتبار شود. 
  
خنفری با بیان این‌که صنایع دستی از ظرفیت‌های موجود در شهرستان کارون است و برای استفاده از این ظرفیت باید بسترسازی لازم صورت بپذیرد، خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های موردنظر برای ایجاد اشتغال در شهرستان کارون راه‌اندازی بازارچه عرضه تولیدات بومی و محلی برای بانوان این شهرستان است. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار