معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از ارائه و انتقال مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای ۵۰۰ هزارنفرسرباز وظیفه در کشور خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ر یزی‌های صورت گرفته هر سرباز وظیفه در طول دوران خدمت سربازی حداقل یک مهارت را فرا می‌گیرد.
کد خبر: ۴۸۶۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸ 30 August 2017
محمدامین سازگارنژاد بعد از ظهر امروز در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی، تبریز را جزو شهرهای تاثیرگذار در سرنوشت کشور عنوان کرد و اظهار داشت: مردم آذربایجان در طول تاریخ انسان‌هایی کارجو، خلاق و تلاشگر بوده و هستند و فرهنگ کارجویی و کاردوستی در این استان بی‌نظیر است.

 رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور  از ارائه و انتقال مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای ۵۰۰ هزار نفر سرباز وظیفه در کشور خبر داد و تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هر سرباز وظیفه در طول دوران خدمت سربازی حداقل یک مهارت را فرا می‌گیرد.

سازگارنژاد با اشاره به این موضوع که انتقال مهارت به منابع انسانی یکی از پیچیده‌ترین کارهاست، بیان داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با توجه به توانمندی‌هایی که در زمینه آموزش دارد، توانسته است در سال‌های اخیر آموزش‌های مهارتی قابل‌توجهی را در کشور ارائه و عملیاتی کند.

وی در ادامه افزود: ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، کارآمد و معطوف به اشتغال و نیاز بازار کار است و یکی از ویژگی‌های مهارت، با کیفیت و به روز بودن آن است .

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی آن را لازمه ورود به بازارکار و اشتغال عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: چنانچه بتوانیم اصناف را با انعطاف پذیری طرح آشنا کرده و اطمینان خاطر به آنان بدهیم استقبال خوبی از سوی اصناف در اجرای این طرح خواهیم داشت.

وی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که با اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی علاوه بر مهارت‌آموزی جوانان جویای کار، شغل پدران و نیاکان خود را که در حال فراموشی هستند، احیا کنیم.

سازگارنژاد افزود: با اشاره به اهمیت بخش خصوصی در پشتیبانی و حمایت از این طرح در ادامه تصریح کرد: بخش خصوصی همیشه به عنوان بازوی توانمند، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را یاری کرده است و ما اطمینان داریم در اجرایی کردن طرح کارورزی در محیط کار واقعی نیز آموزش فنی و حرفه‌ای را همراهی خواهند کرد.

وی همچنین به طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال پیگیری است اشاره کرد و نسبت به عملیاتی نمودن آن در سطح استان تاکید کرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به ضرورت آشنا ساختن جوانان با مهارت‌های مختلف تأکیدکرد و افزود: ما باید بتوانیم در آموزش فنی و حرفه‌ای، فرزندان این سرزمین را از دوران تحصیل با آموزش‌های مهارتی آشنا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :