رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به انصراف سیدکریم حسینی از کاندیداتوری تصدی شهرداری اهواز گفت: بدون تردید آقای حسینی در انسجام و اجماع نظر صددرصدی امروز شورا در انتخاب شهردار، نقش اصلی را داشت.
کد خبر: ۴۸۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶ 30 August 2017
 محمدجعفر فلسفی در دومین جلسه رسمی (مکرر) شورای اسلامی شهر اهواز که امروز (8 شهریورماه) با دستور کار انتخاب شهردار و سرپرست شهرداری اهواز و با حضور سرپرست فرمانداری اهواز برگزار شد، با اشاره به انصراف روز گذشته حسینی از کاندیداتوری برای تصدی شهرداری اهواز اظهار کرد: بردار عزیز دکتر سیدکریم حسینی از سرمایه‌های ما در خوزستان است.

وی با بیان اینکه بدون تردید آقای حسینی در بحث انتظام و اجماع نظر صد در صدی شورا در انتخاب شهردار، نقش اصلی را داشت، ادامه داد: شاید کم‌نظیر باشد. که فردی که می‌تواند در جایگاه سکان‌داری، شهرداری بنشیند، به هر دلیلی در جهت یک اتفاق این چنینی برای رقیب خود تلاش کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز افزود: از این جهت زبانم قاصر است. برای آقای حسینی در هر جایی که است، آرزوی موفقیت می‌کنم. دعا کنید که این وحدت و همدلی که امروز در شورا شاهد بودیم، هر چه جلوتر می‌رویم بیشتر قوت بگیرد. و شرایطی ایجاد نشود که در شورا زمینه کوچک‌ترین اختلافی فراهم شود.

فلسفی با اشاره به بحث‌های اخیر شورا در زمینه انتخاب شهردار، بیان کرد: واقعا این بحث‌ها همه حُسن داشتند. گاهی از حرف‌هایی که زده می‌شد، ناراحت می‌شدم اما بعد می‌گفتم که حتماً حکمتی در کار است. و ما از آن بی‌خبر هستیم.

وی انسجام و اجماع نظر صددرصدی امروز شورا برای انتخاب شهردار را نتیجه تدابیر حکیمانه اتخاذ شده در شورا دانست و گفت: قطعاً همه اعضا به هر شکلی که می‌توانند در راستای این ایثار و همکاری گام برمی‌دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز بیان کرد: با شناختی که از آقای کتانباف و تجارب وی داریم، می‌دانیم که عزم آقای کتانباف، عزم خود را در شهرداری جزم می‌کند. البته فعلاً اقای اهواز که در جایگاه سرپرستی شهرداری اهواز قرار گرفته‌اند، انشاءالله با قدرت کار را پیش می‌برند.

به گزارش ایسنا حجت الاسلام جاسم موسی‌پور دیگر عضو شورا در این جلسه اظهار کرد: ما پای عهدی که با محرومان داشتیم، ایستاده‌ایم و به دور از تعصبات منفی قدم برداشته‌ایم و نزدیک‌ترین فردی را که به تعهد و تخصص مورد نیاز برای یک شهردار نزدیک بود، انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: ما با هیچکس عهد اخوت نداریم. شأن نظارتی خود را کماکان حفظ خواهیم کرد و به قوت آن را ادامه خواهیم داد. حتی اگر فردی به یک جریان خاصی منتسب باشد، شورا تحت نظارت 13 عضو خود کار خواهد کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز افزود: پای قولی که به بچه‌های مساجد دادیم که فردی انقلابی را به عنوان شهردار اهواز انتخاب می‌کنیم، ایستادیم و همین کار را انجام دادیم و بین گزینه‌های موجود برای تصدی شهر اهواز، نزدیک‌ترین فرد را به شاخص‌های مدنظر انتخاب کردیم.

موسی‌پور عنوان کرد: همه بدانند که ما کماکان به دور از لابی‌ها و فشارهای سیاسی، گام برخواهیم داشت. از سوی غایبان جلسه روز گذشته شورا می‌گویم در این زمینه شاید برخی اخبار و اطلاعات و مطالب منتشر و مخابره شد که در شأن این اعضا نبود.

وی ادامه داد: تنها هدف این اعضا این بود که به دور از فشارها و لابی‌های سیاسی و فاسد حاکم بر صحنه، به انتخابی درست و بدون حاشیه برای تصدی شهرداری اهواز دست یابند. و هیچ قصد دیگری نداشتند. هیچ اصراری برای گزینه خاصی نبود.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: قطعاً فداکاری دوستان و عزیزانی که برای این جریان و برای این مردم فداکاری کردند را فراموش نخواهیم کرد.

به گزارش ایسنا؛ همچنین در این جلسه حسین حیدری دیگر عضو منتخب شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: اجماع نظری که امروز در شورا شاهد بودیم را به عنوان یک آغاز خوب و میمون برای خدمت‌دهی به مردم شریف اهواز به فال نیک می‌گیریم.

وی بیان کرد: از دکتر سیدکریم حسینی که در خصوص حق طبیعی خود جهت قرار گرفتن در میان گزینه‌های شورا برای تصدی شهرداری اهواز، گذشت و ایثار کردند و با این گذشت موجب وحدت و انسجام شورای پنجم شدند، تشکر می‌کنیم. دکتر حسینی، انسانی بزرگ، ولایت‌مدار و عزیز است.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز از همه عزیزان که با وحدت، انسجام و همدلی در جلسه امروز حضور پیدا کردند، تشکر می‌کنیم. البته وظیفه داریم که در جلسات حضور داشته باشیم. این انسجام، همدلی، و اجماع نظر امروز اعضای شورا که هم شهردار و هم سرپرست شهرداری را با رأی صد در صدی انتخاب کردند، در طول ادوار شورای شهر بی‌نظیر است.

حیدری ادامه داد: این انسجام و همدلی را به همه شهروندان و عزیزان تبریک می‌گویم. انتخاب ما بر اساس معیارها و شاخص‌هایی بود که کل اعضاء به دور از هرگونه لابی‌ها به آن رسیده بودند. آقای کتانباف نیز از زمان پایان فرایند صدور حکم خود که باید توسط وزیر کشور صورت بگیرد، کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی تصریح کرد: شورا بر اساس قانون وظیفه نظارتی خود را قطعاً انجام خواهد داد. و تمامی اعمال، اقدامات و عملکرد شهردار را تحت نظر خواهد داشت. امید است هم 13 عضو شورا و هم آقای شهردار در جهت تغییر و تحول شهر اهواز عمل خواهند کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: انشاءالله شورای شهر در طول چهار سال پیش رو با همدلی، هماهنگی، وحدت، پشتیبانی از شهردار منتختب و البته با حفظ و پایبندی به تمام وظایف قانونی خود، عمل خواهد کرد و پس از پایان چهار سال شاهد تغییر و تحول در شهر خواهیم شد.

حیدری بیان کرد: وضعیت موجود اهواز انصافاً شایسته مردم شریف و فهیم شهر نیست و انشاءالله این وضعیت در پایان این چهار سال تغییر اساسی خواهد کرد. از همه اعضا که با انسجام و وحدت امروز خود، دل شهروندان را شاد کردند، تشکر می‌کنم.

به گزارش ایسنا؛ مهران باباپور نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این جلسه با بیان اینکه ما با کسی عهد اخوت نبسته‌ایم اظهار کرد: ما همچنان برسر همان شعارهایی که در زمان انتخابات شورای شهر دادیم باقی خواهیم ماند و سوگند یاد کردیم که در خصوص مطالبات مردم نه با احدی تبانی کنیم و نه سهل‌انگاری کنیم.

وی ادامه داد: به آقای کتانباف شهردار منتخب و هچمین آقای اهوازی سرپرست شهرداری تبریک می‌گویم در مورد آقای اهوازی نیز تا زمانی که در راستای اهداف و مطالبات مردم گام بردارد، در خدمت این برادر بزرگوار نیز خواهیم بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز عنوان کرد: اعضای شورا وظیفه دارند در خصوص اهداف توسعه‌ای شهر دوشادوش شهردار گام بردارند. و شهردار مانند عضو چهاردهم شورا باشد.

باباپور با اشاره به سخنان خود در جلسه روز گذشته شورا مبنی بر اینکه عدم حضور اعضای غایب را به فال نیک می‌گیرم، گفت: علت این سخنان این بود که امروز با سیزده رأی و با یک اتحاد، انسجام و برداری بتوانیم هم شهردار و هم سرپرست شهرداری را انتخاب کنیم. و به لطف خدا دغدغه آقایان در رابطه با شهر محقق شد.

به گزارش ایسنا؛ همچنین در این جلسه فتح‌الله حاجتی دیگر عضو شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: از آقای سیدکریم حسینی برادر عزیزم تشکر ویژه دارم. که این فداکاری و از خودگذشتگی را کرد و موجب شد اتحادی که امروز در شورا شاهد بودیم، شکل بگیرد.

وی ادامه داد: همیشه چنین اتحادی را آرزو داشتم. و امروز دیدیم که هر سیزده عضو شورا هم برای انتخاب شهردار و هم برای انتخاب سرپرست شهرداری به یک نفر رأی دادند. از همه اعضای شورا بابت این اتحاد تشکر می‌کنم. شهروندان اطمینان داشته باشند که شورا شبانه‌روزی تلاش خواهند کرد و با آقایان کتانباف و اهوازی هیچ رودربایستی نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا؛ همچنین محمدرضا ایزدی دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز در این جلسه گفت: از همدلی، همراهی و دغدغه‌ای که شورا برای انتخاب شهردار داشت، تشکر می‌کنم. حق مسلم هر عضو شورا است که بر اساس تعهدی که به مردم دارد، دغدغه داشته باشد و بر طبق اصول، معیار و شاخص‌های مورد نظر، شهردار و سرپرست شهرداری را انتخاب کند.

وی ادامه داد: شاید در دو ماه گذشته نشست‌های شورا برای بحث انتخاب شهردار صدها ساعت زمان برد. تا اینکه به نتیجه‌ای دست یابیم که ماحصل آن حل مشکلات شهر و شهروندان باشد. با توجه به اینکه آقای کتانباف شهردار منتخب، تا زمان صدور حکم توسط وزارت کشور نمی‌توانند کار کنند، از آقای اهوازی می‌خواهیم که شرایط شهر را در نظر بگیرند.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز افزود: شرایط فعلی شهر و شهرداری اهواز خوب نیست. و مردم انتظار دارند از این شرایط خارج شوند. حدود چهار یا پنج روز است که شهر بدون شهردار رها شده است. و آقای اهوازی کار سختی را در پیش دارد. امیدوارم آقای اهوازی با تفکر و اندیشه خوب خود بتواند در این مدت این شرایط را تغییر دهند.

به گزارش ایسنا؛ همچنین سیدمحسن موسوی‌زاده دیگر عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این جلسه ضمن تسلیت ایام شهادت امام محمد باقر(ع) و بزرگداشت هفته دولت، اظهار کرد: از اعضای شورا که با همدلی امروز خود خبر خوشی را به جامعه مخابره کردند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: رأی صد در صدی و اتحاد امروز شورا باعث امیدواری مردم است. به اقایان کتانباف و اهوازی نیز تبریک می‌گویم انشاءالله این دو عزیز بتواند در جهت خدمت به مردم گام‌های بلند و خوبی بردارند. همچنین جا دارد از برادر عزیز‌مان دکتر سیدکریم حسینی نیز که همراهی و مساعدت کرد و با انصراف خود ایثار کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز افزود: آقای حسینی با این ایثار خود، موجب شد که جمع حاضر به یک اتفاق نظر برسد، تشکر و در تشکیل جلسه امروز و رأی صد در صدی شورا به شهردار و سرپرست شهرداری سهم عمده‌ای داشت، تشکر ویژه‌ای کنم. 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار