معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: یکی از علل پایین بودن چاپ و نشر در استان را از طرفی تقاضای پایین برای چاپ و از طرف دیگر الزام دولت الکترونیک عنوان کرد که بر روند توسعه صنعت چاپ و نشر تاثیر گذار بوده است.
کد خبر: ۴۸۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 03 September 2017
 معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: چاپخانه داران امکان آن را دارند که از بازار چاپ و نشر کشور عراق برای رونق این صنعت بهره بگیرند.

عمران خودآموز به مناسبت روز صنعت چاپ اظهار کرد: چاپخانه داران این استان باید با بازاریابی در شهرهای مرزی عراق روند چاپ و نشر در این استان را رونق داده و به توسعه و بالندگی این صنعت در استان کمک کنند.
 
معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام تمایل برخی افراد و دستگاه های اجرایی به ارجاع و انجام موارد چاپ و نشر خود در خارج از استان و به طور مشخص تهران چاپ آثار مکتوب در خارج استان را از دیگر مشکلات و علل های کم رونقی صنعت چاپ و نشر ایلام عنوان کرد.
 
خوداموز تاکید کرد: با توجه به اینکه بیشتر این افراد تمایل به چاپ آثار در خارج استان دارند چاپخانه داران نیز انگیزه به روز کردن تجهیزات را ندارند و کیفیت آنها را ارتقا نمی دهند.

وی با تاکید بر داشتن نگاه حرفه ای در صنعت چاپ گفت: این مشکل نه تنها در حوزه صنعت چاپ بلکه در سایر زمینه ها نیز وجود داشته که باید دست اندرکاران این عرصه توانایی لازم را داشته و وارد این عرصه شوند.

وی با اشاره به فعالیت 16 چاپخانه سنتی، 27 چاپخانه دیجیتال، یک لیتوگرافی و 12 چاپ سیلک در این استان گفت: از طرف دیگر کثرت واحدهای چاپی موجب کاهش و خرد شدن درآمدها و پایین آوردن خلاقیت از سوی چاپخانه داران شده است.

وی از برگزاری سومین جشنواره صنعت چاپ با هدف تجلیل از فعالان این عرصه خبر داد و گفت: این همایش 13 شهریورماه برگزار و از مدیران و فعالان حوزه چاپ استان تجلیل خواهد شد.

در سالنامه رسمی کشور 11 شهریورماه به عنوان روز صنعت چاپ نامگذاری شده است.

استان ایلام در طول 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور همسایه عراق ، با مراکز جمعیتی شرق و جنوب شرقی این کشور و به طور مشخص استان های دیاله ، واسط و میسان همجوار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار