کد خبر: ۴۸۸۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ 03 September 2017
فرماندار ایذه با اشاره به تشدید خطر رانش زمین در روستای "میراحمد" این شهرستان در پی آبگیری سد کارون 3 و وجود آب در دامنه تپه‌های منطقه گفت: به علت وضعیت حساس فعلی این روستا جابه‌جا خواهد شد. 
  
محسن بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، با اشاره به وضعیت روستای "میراحمد" ایذه اظهار کرد: سازمان زمین‌شناسی اخیرا کاری تحقیقاتی در این منطقه انجام و نتایج و یافته‌های علمی این تحقیقات را در جلسه‌ای که روز گذشته برای بررسی وضعیت رانش زمین در روستای میراحمد با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار شد، ارائه دادند و بر این اساس تصمیم گرفته شد که این روستا جابه‌جا شود. 
  
وی افزود: بر اساس فلوچارت ابلاغی از سوی وزارت کشور، فرآیندی برای جابه‌جایی روستاها تعیین شده است که این فرآیند باید در هر موردی طی شود اما با توجه به حساسیت شرایط منطقه، مقرر شد این فرآیند برای روستای میراحمد بسیار سریع‌تر طی شود. 
  
بیرانوند ادامه داد: بنیاد مسکن به عنوان متولی جابه‌جایی این روستا تعیین شده و این موضوع در شورای برنامه‌ریزی خوزستان مطرح و تصویب و اعتبارات مورد نیاز آن درنظر گرفته می‌شود. 
  
وی در خصوص جانمایی محل جدید این روستا عنوان کرد: پیشنهاداتی برای جانمایی این روستا نظیر اراضی منابع طبیعی و اراضی کشاورزی دارای مالک شخصی مطرح شده است. در این  زمینه مقرر شد بررسی‌های لازم صورت بگیرد و سپس بر اساس این بررسی‌ها جانمایی انجام شود. 
  
فرماندار ایذه اظهار کرد: در روستای میراحمد 110 خانوار با جمعیت 450 نفر زندگی می‌کنند. در گذشته نیز با توجه به بافت زمین‌شناسی منطقه که از جنس خاک رُس است، خطر رانش در این روستا وجود داشت اما با آبگیری سد کارون 3 و وجود آب در دامنه تپه‌های منطقه، خطر رانش افزایش یافت و تشدید شد. 
  
بیرانوند افزود: متأسفانه در حال حاضر بسیاری از خانه‌های این روستا، ترک برداشته‌اند و بنابراین باید با توجه به حساسیت اوضاع هرچه سریع‌تر این روستا جابه‌جا شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار