مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: امسال خوزستان کمترین بازندگی را داشته و این درحالی است که اهواز و باوی در خشکسالی 100 درصدی به سر می برند.
کد خبر: ۴۸۸۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵ 03 September 2017
کوروش بهادری در همایش یک روزه دانه های روغنی در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی خوزستان، اظهار کرد: در سال زراعی جاری 70 درصد از مناطق استان خوزستان دچار خشکسالی شدند که در این بین شهر بستان کمترین بارندگی را به خود اختصاص داد.
وی به خشکسالی 100 درصدی در شهرهای اهواز و باوی اشاره کرد و افزود: سال زراعی96-95 سال نابهنجاری های اقلیمی بوده که پهنه بندی خشکسالی شدید و کاهش بارش داشتیم.
مدیرکل هواشناسی استان، تصریح کرد: دمای بیشینه استان بالا رفته که نشان می دهد دمای شبانه افزایش یافته است، بنابراین در این برهه یخبندان کمتر اتفاق افتاده است.
بهادری با اشاره به اینکه از نظر افزایش میانگین دمای روزانه در کشور استان خوزستان نیز رتبه چهارم را دارد، اذعان کرد: امسال اکثر شهرهای استان دمای بالای 49 درجه را تجربه کرده اند.
وی یادآور شد: استان خوزستان از نظر افزایش میانگین دمای روزانه در کشور، رتبه چهارم را دارد.
بهادری با تاکید بر اینکه معمولا در 30 درصد از پیش بینی های بلندمدت خطا وجود دارد، عنوان کرد: بارش های پاییزی امسال به موقع و مناسب خواهد بود و پیش بینی می شود که باران های پائیزه از نیمه آبان آغاز شود.
مدیرکل هواشناسی استان، خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی ها، بارش های زمستانه بجز در بهمن که مقداری کاهش می یابد، در باقی ماه ها مناسب خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار