مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: بیش از 50 درصد آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کشور از ابتدای امسال تاکنون در خوزستان رخ داده است.
کد خبر: ۴۸۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱ 03 September 2017
کیامرث حاجی زاده در نشست با ' گرنت کلی' سرمایه گذار کانادایی در حوزه مدیریت ایمنی و تجهیزات مهار آتش، در محل مدیریت بحران خوزستان بیان کرد: در خوزستان با توجه به آمار بالای آتش سوزی به ویژه در مناطق جنگلی می طلبد که کارخانه تولید تجهیزات مهار آتش سوزی ایجاد شود. 

وی با بیان اینکه باید مدیریت بحران در خوزستان علمی شود گفت: شرکت های زیادی به ویژه از کشورهای اروپایی آمادگی خود را برای سرمایه گذاری به منظور تامین تجهیزات مهار آتش در خوزستان اعلام کرده اند. 
وی بیان کرد: آموزش و تامین تکنولوژی نرم افزاری و سخت افزاری تجهیزات مهار آتش مهمترین نیاز خوزستان برای مهار آتش سوزی ها به ویژه در مناطق جنگلی است. 

حاجی زاده افزود: برخی وسایل مهار آتش سوزی مورد نیاز سازمان آتش نشانی از جمله بالا برها در خوزستان در حال مونتاژ و تولید هستند. 
وی اظهار کرد: هدف مدیریت بحران ساخت و تولید تجهیزات مهار آتش در خوزستان به جای خرید این وسایل است و منطقه آزاد اروند (در آبادان و خرمشهر) آمادگی حضور سرمایه گذاران خارجی به منظور سرمایه گذاری برای تولید تجهیزات مهار آتش را دارد. 

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: به دنبال سرمایه گذاری هستیم که در بحث آموزش و وورد تکنولوژی سخت افزار و ماشین آلات مهار آتش سوزی در خوزستان سرمایه گذاری کند. 

حاجی زاده در معرفی این سرمایه گذار کانادایی بیان کرد: این سرمایه گذار در خصوص تهیه تجهیزات ایمنی و مهار آتش سوزی فعالیت دارد و در مهار چند آتش سوزی در کشور عراق و کویت شرکت داشته و امید است که از تجربیات وی در خصوص آموزش و معرفی تکنولوژی ساخت تجهیزات مهار آتش سوزی استفاده شود. 

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: وجود زیست گاه های مختلف خوزستان را به یک ایران کوچک تبدیل کرده و برای مدیریت بحران در این مناطق و مهار آتش سوزی های احتمالی لازم است که مناطق مختلف کوهستانی و جنگلی با گونه های مختلف گیاهی دسته بندی شوند تا نوع خسارت در این مناطق مدیریت شود. 

عادل مولا افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 500 هکتار از مراتع و جنگل های خوزستان بر اثر آتش سوزی از بین رفت. 

وی با بیان اینکه بهترین راه برای مهار آتش سوزی در این مناطق بحث پیشگیری است گفت: باید روش های پیشگیری وقوع آتش سوزی در این مناطق انجام گیرد. 

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اضافه کرد: برخی سازمان ها برای پیشگیری از آتش سوزی در مراتع و جنگل ها می توانند وارد شوند و البته مدیریت بحران از جمله دستگاه های مهم و تصمیم گیرنده برای کاهش این معضل است. 

وی با بیان اینکه به طور قطع سال آینده دچار بحران بیشتری در آتش سوزی مناطق جنگلی خواهیم شد افزود: برای مدیریت آتش سوزی در مناطق جنگلی باید مناطق حفاظت شده مشخص شود. 

وی ادامه داد: 12 منطقه حفاظت شده در خوزستان وجود دارد که زمانی که این مناطق دچار آتش سوزی می شود جوجه آوری و زاد و ولد حیوانات و پوشش گیاهی در این مناطق از بین می رود. 

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: خوزستان با توجه به قابلیت هایی که در مناطق جنگلی و گونه های گیاهی مختلف دارد می تواند مرکز مهمی برای پایش و تحقیق به منظور مهار آتش سوزی در این مناطق باشد. 

در این آیین ' گرنت کلی' سرمایه گذار کانادایی در حوزه مدیریت ایمنی و تجهیزات مهار آتش، آمادگی خود را برای همکاری ، آموزش و سرمایه گذاری در زمینه تجهیزات آتش نشانی در خوزستان اعلام کرد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار