کد خبر: ۴۸۹۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷ 04 September 2017
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ماهشهر با بیان اینکه پاکسازی لکه‌های نفتی بر جای مانده در سواحل آلوده به نفت بندر ماهشهر همچنان در حال انجام است، گفت: احتمالا امروز کار پاکسازی به اتمام برسد. 
  
ایرج سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، با اشاره به نشت نفت در بخشی از سواحل بندر ماهشهر در جمعه شب (10 شهریورماه) که منجر به آلودگی بخشی از سواحل محدوده پارک ساحلی و اسکله ساحلی مجیدیه و همچنین خور سمایلی به نفت شد، اظهار کرد: پاکسازی این آلودگی‌های نفتی بر عهده اداره‌کل بنادر و دریانوردی خوزستان است. 
  
وی ادامه داد: در آخرین بازدیدی که از این سواحل در صبح امروز(دوشنبه) داشتیم، پاکسازی آلودگی‌های نفتی تقریبا انجام شده و اگر در برخی نقاط لکه‌های نفتی بر جای مانده، این لکه‌ها توسط اداره‌کل بنادر و دریانوردی در حال پاکسازی است و فکر می‌کنم که امروز کار پاکسازی به پایان برسد. 
  
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ماهشهر در خصوص منشا این آلودگی تصریح کرد: با بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده، منشا این آلودگی یک کشتی نفتکش بوده که به علت نشت نفت از مخزن به آب توازن و تخلیه آب توازن به دریا، بخشی از سواحل به نفت آلوده شده‌اند. 
  
سلیمانی بیان کرد: در این حادثه نه از سوی ما و نه از سوی اداره‌کل شیلات، مواردی از اتلاف آبزیان و ماهیان مشاهده نشده است اما به درختان حرای ساحل آسیب‌هایی وارد شده است. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار