معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان:
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه تنها راه شکل‌گیری انسان توسعه‌یافته، توجه به آموزش است، گفت: برای اینکه توسعه به شکل مستمر و پایدار ادامه پیدا کند، محوریت کارها باید آموزش و پرورش و آموزش ابتدایی باشد.
کد خبر: ۴۹۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷ 12 September 2017
به گزارش تابناک خوزستان، علی‌حسین حسین‌زاده در همایش هم‌اندیشی معلمان دوره ابتدایی در اجرای فرایند آموزشی سال تحصیلی 97-96 که روز دوشنبه (۲۰ شهریورماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ایران در 100 سال اخیر درگیر مفهوم رشد، پیشرفت و توسعه شده است و در این یک قرن در قالب برنامه و به شکل منظم در راستای این امر تلاش می‌کند.

 وی افزود: پس از پیروزی انقلاب و پس از جنگ تحمیلی که برنامه‌های مدرن توسعه کشور در قالب برنامه‌های پنج ساله دنبال شد، در دنیای امروز مفاهیم جدیدتری از رشد و توسعه تعریف شده است و در سه دهه اخیر، مفاهیمی همچون توسعه انسانی، سرمایه اجتماعی و مباحثی که محوریت توسعه را در انسان می‌بینند، مورد توجه قرار گرفته‌اند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: انسان توسعه یافته می‌تواند بار امانت و تعهد توسعه در کشور را شکل دهد و چنین انسانی تنها از طریق آموزش در یک کشور مبنای توسعه قرار می‌گیرد. 

حسین‌زاده با بیان اینکه مکاتب مختلف اتفاق نظر دارند که تنها راه شکل‌گیری چنین انسانی آموزش است، گفت: باید به آموزش ابتدایی در کشور توجه ویژه شود و این چیزی است که در سایر کشورهای توسعه‌یافته به وضوح می‌توان دید. در کشورهای توسعه‌یافته بیشترین توجه، بودجه، امکانات و فضا در اختیار آموزش ابتدایی است.

 وی عنوان کرد: استاندار طی یک سال گذشته توجه ویژه‌ای به بحث آموزش داشته است اما علی‌رغم ظرفیت‌های فراوان در استان،‌ مشکلات کم نیستند و برای اینکه توسعه به شکل مستمر و پایدار ادامه پیدا کند، محوریت کارها باید آموزش و پرورش و آموزش ابتدایی باشد.

 معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: علی‌رغم وضعیت معشیتی و مشکلات آموزش و پرورش،‌ برای توسعه در قالب مدل ایرانی اسلامی که توصیه مقام معظم رهبری است، چاره‌ای جز آموزش و ارتقای فرهنگ از طریق آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیست.

حسین‌زاده گفت: اکنون بارقه‌های امید فراوانی در این کشور وجود دارد و ما موظفیم این بارقه‌ها را به جامعه و فرزندان خود منتقل کنیم. اکنون در منطقه خاورمیانه با مشکلات موجود، ایران اسلامی در چنین جایگاهی قرار دارد. یعنی ایران و خوزستان امکانات و ظرفیت‌های فراوانی دارند و امیدواریم با نگاه کارشناسی و مبتنی بر علم بتوانیم حرکت کنونی را تسریع ببخشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار