کد خبر: ۴۹۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸ 15 September 2017
امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر کار و خدمت از سوی منتخبان شورای اسلامی شهر گفت: هر لحظه که از خدمت غفلت شود باید نزد خداوند پاسخگو باشیم.

 حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۲۴ شهریورماه) با بیان اینکه جمعه روزی الهی است و به عبادت خدای سبحان در این روز توصیه شده است، به آیه ۱۲۸ سوره اعراف اشاره و اظهار کرد: خداوند در این آیه فرموده است عاقبت امور در این دنیا برای متقین است. این معنا حکایت از یک قضیه مهم می‌کند و آن این است که عالم خلقت بر مبنای قوانین الهی و دارای حساب و کتاب است. از عوامل تقویت تقوا این است که انسان بداند جهان در چارچوب قوانین حرکت می‌کند.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت سالروز مباهله، اظهار کرد: ۲۴ ذی‌الحجه روز بسیار مهمی است؛ در این روز پیامبر(ص) با فرستادن هیاتی، مسیحیان نجران را به اسلام دعوت کرد اما با لجاجت آنها مواجه شد و کار به مباهله کشید. یعنی قرار شد دو گروه جمع شوند و همدیگر را نفرین کنند. اسقف نجران وقتی دید پیامبر اسلام(ص) با خانواده و نزدیکان خود برای مباهله آمده است از ادامه مباهله منصرف شد و برای پیامبر(ص) سر تعظیم فرود آورد.

وی با بیان اینکه این آیه از سوی ائمه(ع) برای اثبات فضایل اهل‌بیت(ع) همواره مورد استناد قرار گرفته است، افزود: در ماه ذی الحجه سوره انسان نازل شد که طی آن اهل‌بیت(ع) سه روز پی در پی به یتیم و مسکین و اسیر کمک کردند.

حاجتی در ادامه به مناسبت‌های هفته پرداخت و گفت: امروز به همت شما نمازگزاران با حضور در راهپیمایی کشتار مسلمانان بی سلاح و بینوای میانمار را محکوم می‌کنیم. دست وهابیت در این قضیه هست، دست اسرائیل نیز در این کشتار وجود دارد و آمریکایی‌ها نیز از این کشتار حمایت می‌کنند. امروز در این نماز جمعه قاطعانه و به شدت این کشتارها را محکوم می‌کنیم.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: مقام معظم رهبری به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرمودند انقلابی فکر کنید و انقلابی عمل کنید. مجمع باید انقلابی بماند. برخی از این حرف‌ها خوششان نمی‌آید و می‌گویند با ظلم بسازید اما باید هوشیار باشیم.

وی ادامه داد: دقت کنید در موضوع همه پرسی کردستان عراق چه کسی محرک آنهاست که این کار خطرناک را برای استقلال این شهر با شش میلیون نفر جمعیت انجام می‌دهند؟ آن هم وقتی که داعش در آستانه شکست قرار دارد؛ باید هوشیار بود.

حاجتی ادامه داد: دیروز لغو فروش هواپیماهایی که قول داده بودند به ایران بفروشند را شاهد بودیم. همه اینها یک چیز را اثبات می‌کند که به خدا اطمینان کنید نه به کدخدا. به قوانین الهی و حجت خدا و نائب او اعتماد کنید. آمریکایی‌ها دارند ما را با این تهدیدها می‌آزمایند. ترامپ باید بداند خواب‌هایی که دیده است هرگز تحقق پیدا نمی‌کند و ملت ایران تنها یک شعار را تکرار می‌کند و آن شعار حضرت اباعبدالله(ع) است.

امام جمعه موقت اهواز در پایان خطاب به منتخبان شورای شهر گفت: کار، کار، کار، خدمت، خدمت، خدمت. هر لحظه غفلت شود باید نزد خدا پاسخگو باشیم.

به گزارش ایسنا، در پایان مراسم نماز جمعه، نمازگزاران در راهپیمایی محکومیت کشتار مسلمانان میانمار شرکت و با سردادن شعارهایی جنایات پیش آمده در این کشور را محکوم کردند. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار