نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وعده‌ها برای کاهش تعرفه‌های برق مصرفی مناطق گرمسیری از جمله خوزستان عملی نشده است.
کد خبر: ۴۹۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ 16 September 2017
به گزارش تابناک خوزستان هدایت‌الله خادمی اظهار داشت: براساس قوانین و توافقات صورت گرفته با وزارت نیرو باید هزینه قبض برق مصرفی مناطق گرمسیری با تعرفه کمتر از سایر نقاط کشور محاسبه شود اما قبوضی که اخیرا برای مردم آمده این را نشان نمی‌دهد و مردم توان پرداخت آن را ندارند. علاوه بر آن برای برخی مناطق خوزستان نیز تعرفه معادل اردبیل محاسبه شده است.

وی ادامه داد: برخی از شهرستان‌ها در استان خوزستان نظیر ایذه و باغملک آب و هوای معتدل‌تری نسبت به شهرهای دیگر خوزستان داشتند، اما در سال‌های اخیر با سدسازی‌ها و جلوگیری از ورود آب به منطقه و شرجی شدن هوا از طریق تبخیر آب‌های پشت سد این مناطق نیز گرمایی نظیر اهواز را تجربه می‌کنند اما در هزینه برق تفاوتی با مناطق سردسیر کشور ندارند.

وی افزود: مردم در منطقه ایذه و باغملک کاملا بیکار هستند و هیچ امکاناتی ندارند و امکان پرداخت قبض‌های میلیونی برق برای آنها وجود ندارد و مردم شهرهایی مثل اهواز که دمای آنها به ۶۰ درجه در سال جاری رسید نیز مجبور به استفاده ۲۴ ساعته از کولر هستند و وعده‌ها برای کاهش تعرفه‌های برق مصرفی نیز عملی نشده است.

نماینده ایذه و باغملک تصریح کرد: گرد و غبار و گرمای بالای ۶۰ درجه همه مردم را به فکر مهاجرت از مناطق آبا و اجدادی خود انداخته و اگر فکری برای این موضوع نشود در سال‌های آینده ممکن است برخی مناطق خوزستان خالی از سکنه شوند. همچنین در برخی شهرها نظیر باغملک نیز از چهارشنبه تا شنبه هیچ پزشکی وجود ندارد در حالی که ۵۰ سال پیش به طور ۲۴ ساعته پزشکان هندی و پاکستانی در این مناطق حضور داشتند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: خوزستان منبع اصلی درآمد کشور است اما همه درآمدش در خارج از استان هزینه می‌شود و تالاب‌های آن در حال تبدیل شدن به منبع ریزگرد برای مردم است و برخی مردم ۱۲ ماه است که نتوانسته‌اند هزینه آب و برق مصرفی را پرداخت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار