مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: شورای شهر اهواز در دوره‌ های گذشته هیچ خدمتی به حوزه هنر نداشته و به جرات می‌توان این را عنوان کرد هیچ کمکی به این حوزه نکرده است.
کد خبر: ۴۹۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳ 17 September 2017
به گزارش تابناک خوزستان، محمد جوروند در آیین بزرگداشت روز ملی سینما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: استان خوزستان همیشه و در اغلب حوزه‌های هنری مانند سینما، عکاسی، ادبیات و... جریان‌های خاصی را دنبال کرده است.

وی افزود: شورای شهر اهواز در دوره‌های گذشته هیچ خدمتی به حوزه هنر نداشته و به جرات می‌توان این را عنوان کرد هیچ کمکی به این حوزه نکرده است. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: وقتی به خدماتی که از سوی شورای شهر شهرهایی مثل اصفهان، شیراز، مشهد و... ارایه می‌شود نگاه می‌کنیم به آنجا غبطه می خوریم. 

وی بیان کرد: در طراحی‌های شهری هیچ مشورتی با هنرمندان استان نمی‌شود،در حالی که در استان هنرمندانی وجود دارد که اگر ایده آن‎ها اجرایی شود می‌توان چهره شهر را عوض کرد چون الگوهای بسیار خوبی برای شهر در ذهن دارند. 

جوروند با بیان این که امیدواریم در شورای شهر جدید اتفاقات خوبی بیفتد توضیح داد: وقتی می‌بینیم هنرمند خوزستانی برای تولید یک فیلم کوتاه باید به هر دری بزنند دلمان به درد می‌آید. 

وی در پایان صحبتهایش از شورای شهر خواست تا برای حل مشکلات عدنان عفراوی بازیگر فیلم 'باشو غریبه کوچک'کیوسکی تدارک دیده شود تا وی از لحاظ معیشتی از وضعیت فعلی خارج شود. 

نگاهمان به اهواز باید تغییر کند
رییس شورای شهر اهواز گفت: از دیر باز در حوزه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان فعالیت داشته‌ام و با آن آشنا هستم.

جعفر فلسفی بیان کرد: همه نسبت به جایگاه هنر و هنرمندان واقف هستیم اما در عین حال می‌دانیم که با مشکلاتی نیز دست و پنجه نرم می کنند.

وی افزود: با نگاه فرهنگی و اجتماعی به شورای شهر آمدیم و تلاش میکنیم در این رابطه فاصله‌ای با هنرمندان و هنر ایجاد نشود.

رییس شورای شهر اهواز با تاکید بر این که مصمم برای برطرف کردن مشکلات هستند اظهار کرد: اولین ماموریت شورای شهر انتخاب شهردار بود که یکی از سخت ترین کارهایی به شمار می رفت که آن را پشت سر گذاشتیم.

وی گفت: ظرفیت‌های شهر اهواز بسیار زیاد است برای همین باید نگاهمان را به این شهر عوض کنیم و فضا را تغییر دهیم. 

فلسفی با اشاره به وجود دو مقوله مشارکت و نظارت در حوزه وظایف شورای شهر بیان کرد: می‌توان برای هنرمندان کمیته‌ای را در نظر گرفت تا از این طریق پیگیر مطالبات خود باشند همچنین آن‌ها هر ایده نو یا نظری دارند را میتوانند از این طریق بیان کنند. 

وی توضیح داد: همچنین روی بحث فعالیت انجمن‌ها و سمن‌ها بسیار تاکید داریم و روز پنج شنبه‌ها را برای فعالیت آنها در شورای شهر اختصاص داده‌ایم. 

این عضو شورای شهر بیان کرد: از هنرمندان می خواهیم انتظارات خود را به طور جدی بیان کنند اما واقع گرایانه به موضوع نگاه کنند و انتظارات خود را در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارایه کنند تا در دوره چهار ساله بتوانیم اقداماتی برای آنها داشته باشیم.

یک هزار و 600 صندلی سینما در خوزستان کم است
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: امیدواریم شاهد تحولاتی در حوزه مسایل فرهنگی و هنری به ویژه سینمای خوزستان باشیم زیرا تاریخ چند صد ساله سینما گویای بخشی از تمدن این استان است که امید می‌رود بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

ناصر چنانی بیان کرد: تا پایان سال 94 به دلایل مختلفی تعداد سینماهای استان به هشت سینما می‌رسید اما امروز سینماهای استان به 14 سینما و 17سالن افزایش پیدا کرده است. 
وی گفت: در حال حاضر 6 هزار و 140 صندلی سینما در استان وجود دارد که یک هزار و 600 صندلی دیگر به آن اضافه می‌شود.

دراین نشست همچنین کتاب 'روایت خوزستان در قاب تصویر' نوشته علی نقی طاهری رونمایی شد.

نویسنده این کتاب گفت: یکی از دغدغه‌های همیشگی من پرداختن به سینمای خوزستان بوده و هست.

وی افزود: پیش از این کتاب‌های 'تاریخ سینمای ایران'، '60 سال رادیو و تلویزیون خوزستان'، '40 سال سینمای خوزستان' را به رشته تحریر آوردم این بار تصمیم گرفتم به سینمای خوزستان از نگاه دیگران بپردازم ونوع نگاه آنها را به خوزستان و سینمای آن بررسی کنم.

در پایان این این آیین از اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های اندیمشک، شوشتر، بندر امام خمینی(ره) و مسجدسلیمان تقدیر شد. 

همچنین از ضیا حاتمی، امین نظری، محمد زمدی، مهدی قنواتی، ایوب مروانی، عدنان عفراوی، احمد محمودی هادی عبیاوی، عاطفه جوادی و جمعی از فعلان حوزه سینما و سینماگری تقدیر به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار