رییس اداره پارک ملی دز گفت: چهار نفر از عاملان آزار و اذیت گوزن زرد گرفتار شده در کانال آب شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۴۹۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 18 September 2017
به گزارش تابناک خوزستان، رضا قپانچی پور در این خصوص اظهارکرد: در پی انتشار و گزارش فیلمی در شبکه های مجازی مبنی بر آزار و اذیت گونه در حال انقراض گوزن زرد ایرانی گرفتار شده در کانال آب، مامورین یگان اداره پارک ملی دز سریعاً نسبت به انجام تحقیقات و شناسایی افراد مشارکت کننده در این عمل ناشایست اقدام کردند.

وی افزود: در همین راستا، ضمن شناسایی محل وقوع حادثه  مشخص شد که گوزن مورد نظر یکی از سه گونه رها سازی شده در سال گذشته در جنگل های پارک ملی دز بوده که به علت نامعلومی از جنگل خارج و به سمت زمین های کشاورزی شرکت کشت و صنعت کارون شهرستان شوشتر می رود که بعد از گرفتار شدن در کانال آب نتوانسته از آنجا خارج شود.

قپانچی پور ادامه داد: پس از رویت گوزن زرد ایرانی توسط تعدادی از کارگران این شرکت، متاسفانه به دلیل عدم آگاهی و عدم دریافت آموزش های لازم در نحوه برخورد و رویارویی با این گونه مهم جهانی به طرز نادرستی اقدام به خروج آن از کانال آب کردند.

وی افزود: با پیگیری ها و تلاش شبانه روزی محیط بانان این اداره چهار نفر از افرادی که در فیلم حضور داشتند شناسایی و ضمن بازجویی از آنها و شاهدان عینی در محل مشخص شد؛گوزن مورد ذکر خوشبختانه بعد از خروج از کانال آب مورد رها سازی قرار گرفته است.

 رییس اداره پارک ملی دز خاطرنشان کرد: هر چهار نفر بعد از انجام بازجویی مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی و اطمینال کامل از سلامت گونه گوزن زرد به مراجع قضایی جهت انجام تحقیقات تکمیلی تحویل داده شدند.

قپانچی پور همچنین با تاکید بر اینکه حیوانات موجود در جنگل ممکن است به دلایل مختلف از جمله کمبود منابع آبی و غذایی و بسیاری موارد دیگر از محیط خود خارج شده و بعضاً وارد محلهای مسکونی و جاده ها شوند ، عنوان کرد: به همین منظور از تمامی هموطنان درخواست می شود در صورت مشاهده چنین مواردی خصوصا گونه هایی با ارزش جهانی مراتب را به نزدیکترین پاسگاه محیط بانی و یا اداره محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار