ادامه محرومیت های مردم اندیکا؛
اینکه بتوان در همگام وقوع یک حادثه مراکز درمانی را از طریق خطوط ارتباطی تلفن مطلع کرد یکی از نیازهای اولیه و پیش پا افتاده مدیریت شهری است، اما این شرایط در زمان حادثه سقوط جوان اندیکایی از کوه فراهم نبود و خطوط تلفن همراه در روز هشتم مهرماه در بخش چلو از توابع شهرستان اندیکا دچار اختلال بود.
کد خبر: ۵۰۲۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 03 October 2017
به گزارش تابناک خوزستان، موانع به وجود آمده برای امدادرسانی به این جوان مصدوم فقط اختلالات شبکه تلفن همراه در منطقه نبود، در این بین نیز خودروی امدادی که برای کمک آمده بود در هنگام انتقال مصدوم به دلیل فرسودگی در آتش سوخت و امدادگران مجبور شدند فرد حادثه دیده را با یک خودروی عبوری و شخصی انتقال دهند که در نهایت این جوان به دلیل شدت جراحات فوت می کند.

*** گلایه جدی فرماندار اندیکا از اختلال خطوط شبکه تلفن همراه
فرماندار شهرستان اندیکا در خصوص حادثه مرگ جوان اندیکایی بیان داشت: « من نمی گویم که اختلال در شبکه های تلفن همراه در مرگ این جوان تاثیر داشته و یا حتی نداشته اما در هر صورت این اختلال و بعد از آن نقص فنی خودروی اورژانس کار امدادرسانی را کند کرده و بر اساس نظر پزشک فرد مصدوم بر اثر شدت جراهات وارده ناشی از سقوط از کوه فوت کرده است».

منوچهر ورناصری ادامه داد: شهرستان اندیکا یک منطقه کوهستانی و عشایری است و به همین منظور شرکت های خدماتی مانند مخابرات باید توجه بیشتری به اینگونه مناطق نشان دهند و این در حالی است که با وجود پیگیری ها و علیرغم وعده های داده شده، مشکلات این شهرستان در زمینه آنتن دهی و اختلال در شبکه تلفن همراه همچنان پا برجاست.
رئیس شورای تامین شهرستان اندیکا افرود: در حال حاضر ۸۷ نقطه کور آنتن دهی تلفن همراه در این شهرستان وجود دارد و بهانه هایی که برای رفع این مشکلات از سوی شرکت مخابرات بیان می شود، کمبود بودجه است.

ورناصری تصریح کرد: از شرکت مخابرات بخاطر اینکه هنوز مشکلات و اختلالات مکرر تلفن همراه ادامه دارد، گلایه دارم و لازم است این شرکت در راستای ارائه خدمات ذاتی خود در منطقه توجه بیشتری داشته باشد.

*** نقص فنی خودروی اورژانس، ماجرایی تکراری
ماجرای مرگ جوان 18 ساله اندیکایی بدون اشاره به اینکه خودروی امدادی او در مسیر انتقال به دلیل نقص فنی آتش گرفت، برای افکار عمومی ناشناخته است و این در حالی است که پیش از این مسئولان محلی نسبت به فرسودگی تنها خودروی اورژانس بخش چلو از توابع شهرستان اندیکا هشدار داده بودند.

رئیس شورای اسلامی بخش چلو پیشتر در تیرماه امسال با اعلام این خبر که خودروی اورژانس این بخش در زمان ماموریت دچار نقص فنی شد و در نهایت موجب مرگ یک بیمار شد، گفت: بیشتر راه‌های ارتباطی بخش چلو فاقد آسفالت و در حد دسترسی هستند که اعزام خودروهای فعلی فوریت ‌های پزشکی امکان ‌پذیر نیست.

نیازعلی سهرابی افزود: برای حل این معضل پیگیری ‌ها و مکاتبات بسیاری انجام داده ‌ایم اما متاسفانه نتیجه ‌ای به ‌دنبال نداشته است.

وی همچنین تاکید کرد: با وجود پیگیری‌های انجام شده متاسفانه تاکنون خودروی اورژانس کمک‌دار به این بخش سخت گذر و کوهستانی اختصاص نیافته است.

سهرابی ادامه داد: در مواقع حادثه معمولا از آمبولانس جمعیت هلال‌احمر مستقر در منطقه تاراز استفاده می‌شود که فاصله آن تا برخی روستاها قریب به دو ساعت است.

 وی گفت: براساس تحقیقات انجام شده، یکی از شهرهای کوهستانی مجاور که هیچ ‌گونه جاده ارتباطی ندارد و فاقد آسفالت است، مجهز به خودروی کمک‌دار است اما در بخش چلو مردم همچنان از این مشکل رنج می‌ برند. 

***هزینه های میلیاردی تبلیغات تلویزیونی و محرومیت مردم از خدمات
بعد از مرگ این جوان، انتقادهای مردمی به وضعیت پوشش شبکه های تلفن همراه، به نگرانی های مردمی تبدیل شده است و با وجود اینکه طی یک سال گذشته مسئولان محلی و حتی استاندار خوزستان برای رفع این مشکل پیگیری های جدی داشته اند، اما عملا شاهد آن هستیم که اپراتورهای تلفن همراه به شرایط موجود در مناطق محرومی مانند شهرستان اندیکا و بخش چلو توجه ای ندارند و همانطور که فرماندار این شهرستان بیان کرده، شرکت مخابرات دلیل عدم ارائه خدمات با کیفیت به مردم را علیرغم هزینه های میلیاردی برای تبلیغات تلویزیونی، کمبود اعتبار اعلام می کند.

اما نکته قابل تامل تر سابقه نقص فنی در خودروهای اورژانسی و امدادرسانی در بخش چلو از توابع شهرستان اندیکا است که پیش از این و به گفته رئیس شورای اسلامی بخش چلو در تابستان امسال باعث مرگ یک بیمار شده بود. اگر مجموعه مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی نسبت به شرایط نگران کننده اینگونه تجهیزات حساسیت بیشتری داشت، شاید امدادرسانی به جوان 18 ساله اندیکایی که به دلیل شدت جراهات فوت کرد، با سرعت بیشتر و بدون مشکل انجام می شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار