به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان، شکار پرندگان آبزی امسال در تمام مناطق استان فارس ممنوع است.
کد خبر: ۵۰۳۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱ 05 October 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:نبی الله مرادی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به ممنوعیت شکار پرندگان به دلیل شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان گفت: آنفولانزای فوق حاد طیور یک بیماری ویروسی در پرندگان است.

وی بیان کرد: ویروس عامل بیماری در طیور تیپ(A. H۵N۸) است که می‌تواند بیماری را ایجاد کند و این بیماری علاوه بر طیور، سایر حیوانات از جمله خوک، اسب و همچنین انسان را درگیر می‌کند.

سرپرست حفاظت محیط زیست فارس تصریح کرد: پرندگان وحشی و آبزی می‌توانند بدون اینکه خود مبتلا به بیماری شوند، ویروس‌های آنفولانزای طیور را با خود جابجا و به دیگر پرندگان به ویژه ماکیان‌ها انتقال دهند.

مرادی با بیان اینکه شایع‌ترین علامت بروز بیماری شروع ناگهانی تلفات در گله پرندگان است، افزود: مهمترین راه انتقال بیماری تماس با پرندگان آلوده بوده، و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری لازم است از شکار و نگهداری پرندگان وحشی در کنار پرندگان اهلی خودداری شود.

وی اقدامات پیشگیری از شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان را همکاری با اداره کل دامپزشکی و شبکه‌های دامپزشکی در سطح استان، گشت و کنترل مستمر در مناطق تالابی و ممنوعیت شکار پرندگان آبزی دانست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار