امام جمعه موقت اهواز:
امام جمعه موقت اهواز گفت: تمام مردم خوزستان نگرانی‌های مشترکی دارند که بحث تیراندازی‌های بی حساب و کتاب در مراسمات و مناسبت ها یکی از این نگرانی‌ها است.
کد خبر: ۵۰۴۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 06 October 2017
به گزارش تابناک خوزستان، حجت‌الاسلام و المسلمین میر احمدرضا حاجتی در خطبه‌های نماز جمعه امروز با توصیه به رعایت تقوا به اهمیت و ثواب عبادت در روز جمعه اشاره و اظهار کرد: خداوند متعال در آیه شریفه 189 سوره بقره می‌فرماید که "این خوب نیست شما از پشت خانه داخل خانه‌ها شوید، بلکه صحیح آن است که از خدا بترسید و از درب آنها داخل شوید، باشد که رستگار شوید".

وی افزود: از سویی در کتاب اصول کافی از امام باقر(ع) نقل می‌شود که امیرالمؤمنین فرموده "هر کس از این در وارد شود، به بهشت نیز وارد خواهد شد" برای اینکه بیشتر به معنا و تفسیر این آیه رهنمون شویم، روایتی که مورد توافق شیعه و سنی است را نقل می‌کنم که پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود "انا مدینة العلم و علی بابها"؛ یعنی این دربی که باید از آن وارد شد تا به آسایش و سعادت رسید، همین علی بن ابیطالب(ع) است.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: هر کس بخواهد از پشت‌بام یا دیوار خانه وارد شود، یا ریگی به کفش دارد و یا هدف سلب آسایش بشریت را دارد. امروز هم این آسایش و امینت ایران در حالی که چهار طرف آن در آتش و خون و خونریزی قرار دارند، مرهون اهل بیت عصمت و طهارت است زیرا این ملت سرسپرده ولایت علی(ع) و استمرار ولایت علی بن ابیطالب(ع) یعنی ولایت فقیه هستند.

حاجتی با تبریک آغاز هفته نیروی انتظامی به فرماندهان، سربازان و کارکنان ناجا تصریح کرد: همچنین جا دارد به امت اسلامی به خاطر چنین نیروی خدومی در جمهوری اسلامی تبریک گفت. ما به وجود چنین نیرویی که روز به روز مقتدرتر و قوی‌تر برای نهادینه‌سازی امنیت در کشور تلاش می‌کند، مفتخر هستیم. از فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان انتظار داریم رهنمون‌های آیت الله جزایری را در این زمینه مورد توجه قرار دهد.

وی با اشاره به وجود عشایر غیور عرب و لر و سایر اقوام در خوزستان بیان کرد: این اقوام و عشایر در مجموع امپراطوری کوچکی محسوب می‌شوند اما تمام مردم خوزستان نگرانی‌های مشترکی دارند که بحث تیراندازی‌ها یکی از این نگرانی‌ها است.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: از نیروی انتظامی خوزستان انتظار می‌رود هر چه سریعتر به غائله تیراندازی‌های بی‌حساب و کتاب در استان چه در مراسمات عروسی، چه در مراسم عزا، چه در مراسم استقبال از حجاج و یا هر مراسم و مناسبت دیگری خاتمه بدهد.

حاجتی با اشاره به بازگشت پیکر 119 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس به کشور در روز گذشته از طریق مرز شلمچه گفت: ای کاش که عزیزانی که متصدی این مراسم بودند، اطلاع‌رسانی بهتری داشتند اما مردم ما در استقبال از این شهدا سنگ تمام گذاشتند. بیش از 53 نفر از این شهدا مربوط به شهدای نیروی انتظامی یا همان ژاندارمری وقت هستند.

وی با اشاره به تودیع و معارفه شهردار اهواز در هفته اخیر اظهار کرد: از زحمات شهردار سابق آقای سیدخلف موسوی تشکر می‌کنیم. همچنین از آقای کتانباف با توجه به آشنایی که با شهر دارد، انتظار می‌رود که به داد اهواز برسد. البته مجموعه شهرداری تاکنون زحمات بسیاری کشیده، اما انتظار داریم که شهرداری به وضع منطقه شلنگ‌آباد، کوی علوی، حصیرآباد، منبع آب، مرکز شهر و پروژه قطار شهری برسد.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: تاسوعا و عاشورا گذشت، اما آیا امام حسین(ع) هم گذشته است؟ اگر امام حسین(ع) نبود این دین و مذهب هم نبود، و همچنین محراب و مسجدی هم نبود. عاشورا گذشت اما باید همیشه این واقعه را مرور کنیم چرا که "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا"؛ عاشورا گذشت اما باید شمر زمانه و یزید زمانه و حرمله زمانه را شناخت، باید افرادی که در خط امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و حضرت زینب(س) هستند را هم شناخت و باید حرمله زمانه را هم شناخت. اگر در مقابل یزید و شمر زمانه خواه و ناخواه غفلت کرد و ایستادگی نکرد، یعنی یزیدی هستیم؛ این درس عاشورا است.

حاجتی ادامه داد: امروز اسرائیلی‌ها و بخشی از اروپایی‌ها تکرار یزید و شمر زمانه هستند و نتانیاهو تکرار حرمله زمان است. باید از خاندان اهل بیت عصمت و طهارت استمداد کنیم تا سعادتمند شویم و سعادتمند بمانیم. امروز ترامپ رئیس جمهور دیوانه آمریکا که یا دیوانه است و یا ادای دیوانه‌ها را در می‌آورد برای ملت ایران رجزخوانی می‌کند و می‌گوید ذلت را بپذیرید؛ اما ما همان جوابی را که امام حسین(ع) داد یعنی "هیهات من الذله" را به ترامپ و آمریکا می‌گوییم.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار