مدیرکل پدافند غیرعامل استان خوزستان:
مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان گفت: بخش نخست شناسایی دارایی‌های اولویت‌دار خوزستان اعم از انسانی، فیزیکی، معنوی است که بالغ بر ۲ هزار دارایی در خوزستان شناسایی شد.
کد خبر: ۵۰۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 07 October 2017
به گزارش تابناک خوزستان، محمد حری اظهار داشت: طرح جامع پدافند غیرعامل استان خوزستان از سال نخست مصوب سازمان پدافند غیرعامل کشور شد و خوزستان نخستین استانی بود که این طرح در آن مصوب شده و به عنوان یک مدل کشوری قرار گرفت.

 وی ادامه داد: طرح جامع پدافند غیرعامل استان خوزستان بناست که به عنوان مدل کشوری ابلاغ و دیگر استان‌ها نیز از آن پیروی کنند.

 مدیرکل پدافند غیرعامل استان خوزستان با اشاره به این‌که طرح جامع پدافند غیرعامل به عنوان یک سند بالادستی است، گفت: طرح‌های توسعه و برنامه‌ریزی استان خوزستان در واقع ملاحضاتی که در این طرح جامع دیده شده را در نظر می‌گیرند. 

حری با بیان این‌که طرح جامع پدافند غیرعامل استان خوزستان سال نخست خود را سپری می‌کند، گفت: کارهایی که در این فاز انجام شده در بخش نخست شناسایی دارایی‌های اولویت‌دار خوزستان اعم از انسانی، فیزیکی، معنوی است؛ بالغ بر 2 هزار دارایی در استان خوزستان شناسایی شده که 220 مورد از آنها دارای اهمیت هستند.

 وی با اشاره به شناسایی، استخراج و تصویب تهدیدات پایه و تهدیدات اولویت‌دار استان خوزستان در این طرح جامع، خاطرنشان کرد: در بخش دیگری از این طرح آسیب‌پذیری‌های استان نیز استخراج شده است؛ اندرکنش دارایی و وابستگی‌های دارای‌ها نسبت به یکدیگر نیز شناسایی شده‌اند.

 مدیرکل پدافند غیرعامل استان خوزستان با بیان این‌که در حال حاضر وارد مرحله ارائه راهکارها و عملیاتی کردن آنها شده‌ایم، افزود: برنامه‌های عملیاتی نیز در این راه مشغول به پیش‌بینی هستیم که به دستگاه‌ها برای رفع آسیب‌پذیری خود اعلام کنیم. 

حری با اشاره به این‌که اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل استان خوزستان مستلزم لحاظ شدن اعتبارات است، ادامه داد: هر پروژه‌ای اعتبارات لازم را نیاز دارد و هرآنچه که برای پایداری، رفع تهدیدها و آسیب‌ها لازم است را باید انجام دهیم.

 وی با بیان این‌که طرح جامع پدافند غیرعامل استان خوزستان در همه طرح‌ها باید لحاظ شود و مدا نیز آن را بروز کرد، گفت: هر یک سال یکبار این مطالعات باید بروزرسانی شوند چراکه دارایی‌ها، تهدیدات و آسیب پذیری‌ها نیز سالانه تغییر پیدا می‌کنند.

 مدیرکل پدافند غیرعامل استان خوزستان عنوان کرد: این یک سند مدت‌دار نیست بلکه یک سند بالا دستی برای کلیه طرح‌های توسعه که در استان خوزستان بنا است که اجرایی شود که باید آن را به عنوان یک سند بالا دستی لحاظ کنند. 

حری در پایان نیز اظهار داشت: امیدواریم این طرح هرچه سریعتر توسط شورای برنامه ریزی خوزستان لحاظ شود و امید است که شاهد کاهش آسیب پذیری‌ها در سطح استان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار