به دلیل پایین بودن تعداد دانش آموز؛
رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: در مدارس عشایری به دلیل پراکندگی زیاد مناطق و پایین بودن نرم دانش‌آموزان، مدرسه متوسطه اول و دوم وجود ندارد.
کد خبر: ۵۰۴۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ 07 October 2017
به گزارش تابناک خوزستان، حمید قنبری با اشاره به لزوم توجه به بحث بازماندگان از تحصیل در مناطق عشایری، اظهارکرد: در مرحله اول طرح شناسایی بازماندگان از تحصیل 100 بازمانده از تحصیل در مناطق عشایری استان شناسایی و جذب شدند. 

وی افزود: یکی از مهم‌ترین نکاتی که مدیرکل آموزش و پرورش دنبال می‌کند، مساله بازماندگان از تحصیل است. در مرحله اول بررسی‌ها با برنامه‌ریزی‌های انجام شده 100 بازمانده از تحصیل در مناطق عشایری خوزستان شناسایی و جذب شدند.

وی افزود: در مدارس عشایری به دلیل پراکندگی زیاد مناطق و پایین بودن نرم دانش‌آموزان، مدرسه متوسطه اول و دوم وجود ندارد. برای بهبود وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان مدارس می‌توانیم مراکز شبانه‌روزی را در مناطق عشایری افزایش دهیم.

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان ادامه داد: ایجاد یک یا دو مرکز شبانه‌روزی جدید در مناطق عشایری می‌تواند به دانش‌آموزان عشایری کمک کند تا ادامه تحصیل دهند. علی‌رغم اینکه مدارس شبانه‌روزی عشایری در استان وجود دارند، ممکن است برخی از خانواده‌ها اجازه ندهند فرزندان آن‌ها در این مدارس شبانه‌روزی مشغول به تحصیل شوند.

قنبری خاطرنشان‌کرد: مهم‌ترین مساله‌ای که در بحث تحصیل دانش‌آموزان عشایری مطرح است مشکل ایاب و ذهاب دانش‌آموزان و هزینه‌ی ناشی از آن است. مساله سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان عشایری نیاز به توجه ویژه‌ای دارد. سال گذشته حدود 70 میلیون تومان از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان برای تامین سرویس این دانش‌آموزان در نظر گرفته شده بود که این هزینه برای دانش‌آموزان عشایری کافی نیست.

وی با بیان اینکه هنوز هزینه‌ای برای سرویس دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید ابلاغ نشده است، ادامه داد: برای بهبود وضعیت لازم است این هزینه امسال حداقل 150 میلیون تومان باشد تا سرویس مناسب برای دانش‌آموزان فراهم شود. البته مشکل رفت‌وآمد به مدارس عشایری تنها متعلق به دانش‌آموزان نیست بلکه معلمان ما نیز برای رفتن به مدارس مناطق عشایری مجبور می‌شوند هزینه‌های زیادی را پرداخت کنند که این موضوع نیازمند توجه ویژه‌ای است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار