مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: کار ساخت دارالقرآن استان به صورت صددرصد به پایان رسیده است، و این مجموعه قرآنی آماده بهره‌برداری است.
کد خبر: ۵۰۴۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶ 07 October 2017
به گزارش ایکنا_ منطقه خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بلک، درباره آخرین اخبار ساختمان دارالقرآن اهواز گفت: کار ساخت دارالقرآن شهرستان اهواز بحمدالله به صورت صددرصد به پایان رسیده است و مشکلات آن برطرف شده است.

وی درباره خدمات این دارالقرآن برای مردم استان اظهار کرد: شاید این تجربه در کشور و در مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی، اولین تجربه باشد. البته مراکز دارالقرآن‌هایی در سایر استان‌ها هست ولی وابسته به مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی نیستند.

بلک با اشاره به فعالیت مؤسسات قرآن و مراکز خانه‌های قرآنی در استان گفت: ما بیش از ۲۰۰ مؤسسه قرآنی ثبت شده و بیش از ۳۵۰ خانه قرآنی روستایی در سطح استان داریم و از طرفی ظرفیت‌های خوبی در استان همچون دارندگان رتبه‌های برتر کشوری و بین‌المللی وجود دارد که مجموعه این ظرفیت‌‌ها می‌تواند این مرکز را به یک مرکز تخصصی تبدیل کند و می‌توانیم در آن برنامه‌های کلان قرآنی را پیگیری کنیم. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: علاوه بر این، بخشی از این دارالقرآن برای آموزش پیش‌بینی شده است که به صورت مرتب آموزش‌هایی را به علاقه‌مندان ارائه کند. در آینده آمادگی این را داریم که یک قطب قرآنی در جنوب کشور، استان‌های همجوار و بلکه در بخش‌هایی از کشور همسایه(عراق) ایجاد کنیم؛ این موضوع به اقبالی که مسئولان به این موضوع نشان دهند، بستگی دارد. تا به حال امکانات فعالیتی آنجا را نتوانستیم به نتیجه مطلوبی برسانیم، به گونه‌ای که بودجه‌های جاری داشته باشد که بتواند کار خود را در طول سال انجام دهد.

وی به اهتمام استاندار خوزستان برای افتتاح زودتر این مجموعه قرآنی در اهواز اشاره کرد و گفت: امیدوارم این موضوع هم با توجهی که استاندار خوزستان و سایر مسئولان دارند، به نقطه مطلوبی برسد.

بلک در پایان عنوان کرد: از حمایت‌های دکتر مقتدایی استاندار سابق استان در جای خود تقدیر و تشکر می‌کنیم. دکتر شریعتی استاندار فعلی خوزستان نیز سهمی از باقی‌مانده کار را تقبل کردند، تعهداتی صورت گرفت که محقق شد و جای تقدیر و تشکر دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار