تا دی ماه صورت می‌گیرد
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از امضای نخستین قرارداد توسعه میادین نفتی در این شرکت تا دی ماه خبر داد و گفت: این قرارداد در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی، امضا خواهد شد.
کد خبر: ۵۰۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 08 October 2017
به گزارش ایسنا_ منطقه خوزستان، بیژن عالی پور، با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت‌های خارجی اظهار کرد: از سال گذشته تا نیمه نخست سال جاری، ۸ تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های خارجی و داخلی برای توسعه ۴ میدان کرنج، پارسی، رگ سفید و شادگان امضا شده است. 
  
وی ادامه داد:بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها، شرکت‌های مورد اشاره شش ماه مهلت داشته‌اند تا پیشنهاد و طرح فنی و عملیاتی خود را برای توسعه و افزایش تولید این میادین ارائه کنند که تعدادی از این شرکت‌ها برنامه‌های خود را ارائه داده و هم اکنون کارشناسان مناطق نفت‌خیز جنوب در حال بررسی‌های فنی، حقوقی و اجرایی این پیشنهادها هستند. 
  
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان این‌که مذاکرات ادامه دارد و نام میدانی که قرارداد توسعه آن امضا خواهد شد در آینده نزدیک مشخص می‌شود، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده، پیش بینی می‌شود تا حدود دو ماه آینده مذاکرات با شرکت‌هایی که طرح نهایی توسعه یکی از میادین را به پایان رسانده‌اند، به اتمام برسد و پس از آن نخستین قرارداد توسعه میادین بر اساس مدل جدید قراردادهای نفتی امضا خواهد شد. 
  
بر اساس این گزارش، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی از جمله پرشیا، مپنا، زاروبژنفت، پاسارگاد، تات نفت و تنکو تفاهم نامه همکاری امضا کرده است که در این راستا مطالعه شرکت مپنا روی میادین رگ سفید، کرنج و پارسی بوده و شرکت انرژی پاسارگاد در میادین شادگان، کرنج و پارسی مطالعه کرده است. امضای تفاهم نامه همکاری بین شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و زاروبژنفت روسیه با هدف مطالعه توسعه میدان‌های شادگان و رگ سفید بوده است. 
  
همچنین شرکت نفت فیلیپین عضو پرگس بوده و این کنسرسیوم روی میادین کرنج و شادگان مطالعه کرده است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار