مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: تاکنون حدود 4000 تن از خرمای تولید شده در شهرستان از کشاورزان خریداری شده است و پیش‌بینی می‌کنیم که تولید خرما در خرمشهر به حدود 7 هزار تن برسد.
کد خبر: ۵۰۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ 08 October 2017
به گزارش ایسنا_ منطقه خوزستان، محمد مطرودی، اظهار کرد: سطح زیر کشت نخیلات در خرمشهر 3هزار و 700 هکتار است که از این میزان حدود 2هزار 100 هکتار نخیلات بارور و حدود 1600 هکتار نیز نخیلات جوان هستند و به مرحله باردهی نرسیده‌اند. 
  
وی افزود: امسال کیفیت محصول خرمای برداشت شده از نخیلات شهرستان مطلوب است اما با توجه به گرمای بی سابقه هوا و کاهش میزان بارندگی‌ها، شاهد کاهش عملکرد نخیلات در شهرستان بودیم. 
  
مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر تصریح کرد: تاکنون حدود 4 هزار تن از خرمای تولید شده در شهرستان از کشاورزان خریداری شده است و پیش بینی می‌کنیم که تولید خرما در خرمشهر به حدود 7 هزار تن برسد. 
  
مطرودی با بیان این‌که حدود 90 درصد از خرمای تولیدی در خرمشهر استعمران است، گفت: میزان تولید خرما به دلیل افزایش بی سابقه دمای هوا و کاهش بارندگی‌ها، مانند سال‌های گذشته است و هیچ‌گونه افزایشی در آن حاصل نشده است . 
  
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان خرمشهر 6 کارگاه خرید و بسته‌بندی خرما وجود دارد اما با توجه به این‌که برای یکی از این کارگاه‌ها مشکلاتی پیش آمد، امسال خرمای تولید شده در خرمشهر توسط 5 مرکز بسته‌بندی خریداری می‌شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار