مسئول بسیج عشایری خوزستان:
مسئول بسیج عشایری خوزستان، گفت: عشایر علاوه بر ظرفیت های اقتصادی و مولد بودن در رشد و پیشرفت کشور نقش بسزایی در امنیت پایدار دارند.
کد خبر: ۵۰۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶ 08 October 2017
"محسن خدری" مسئول بسیج عشایری خوزستان؛ به مناسبت ۱۵ مهرماه روز ملی روستا و عشایر، تاکید کرد: با توجه به فرمایشات نورانی بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند؛ عشایر ذخایر انقلاب هستند.
 
مسئول بسیج عشایری خوزستان، افزود: عشایر علاوه بر ظرفیت های اقتصادی و مولد بودن در رشد و پیشرفت کشور، دارای ظرفیت های ذاتی از جمله پایبندی به دین و ولایت، دستورات اسلامی و آیین زندگی اسلامی ایرانی توام با تلاش و کوشش در پیشرفت اقتصاد، علی الخصوص اقتصاد مقاومتی و تامین امنیت پایدار در مرزهای کشور نقش بسزایی دارند.

 وی تصریح کرد: آمار جمعیتی عشایر پایین است اما سهم آنان در تولید و محصولات اقتصادی و امنیت کشور بالاست، که اگر مسئولین کشوری و دولتمردان در ارائه خدمات رسانی به این قشر توجه بیشتری نکنند ما شاهد حاشیه نشینی و مهاجرت اجباری عشایر به شهرهای بزرگ هستیم و با این نوع مدیریت کردن یعنی از بین بردن عشایر.

 خدری خاطرنشان کرد: امروز عشایر ما در نگهداری دام خود از لحاظ تهیه علوفه و آب و مسایل مربوط به دارو و دامپزشکی و بیمه دچار مشکلات فراوانی هستند که نیازمند همت مسئولین است.

برچسب ها: خوزستان ، عشایر ، امنیت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار