مشاور وزیر صنعت:
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جایگزین کردن انرژی‌های تجدیدپذیر برای استفاده در صنایع، گفت: صنایع در کشور به جز صنعت پتروشیمی و پالایشگاه‌ها، فقط یک درصد از آب کشور را برای تولید محصولات استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۵۰۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ 08 October 2017
به گزارش ایسنا_ منطقه خوزستان، رسول یاراحمدی در حاشیه گشایش نمایشگاه تخصصی بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی صنعت (HSEE) در محل نمایشگاه دائمی اهواز، اظهار کرد: طبق قانون هوای پاک از سه سال پیش تاکنون استقرار واحد (HSEE)   در صنایع الزامی و این مساله از سر فصل‌های مهم کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت است . 
  
وی افزود: صنایعی که بالای یکصد نفر نیرو دارند ملزم به استقرار واحد بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی ( HSEE ) در واحدهای خود هستند. 
  
مدیر کل دفتر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی (HSEE) کشور با بیان این‌که واحدهای دارای کمتر از یکصد نفر کارکن نیز ملزم به دارا بودن واحد (HSEE) هستند، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در سال 1397 واحدهای دارای کمتر از یکصد نفر کارکن نیز باید واحد (HSEE) را صنایع خود مستقر کنند . 
  
یاراحمدی با اشاره به پرداخت هزینه آلایندگی توسط صنایع عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر دارد که بخشی از هزینه آلایندگی صنایع که به شهرداری پرداخت می‌شود به بدنه صنایع برگردد و بخشی از مشکلات صنعت را حل کند و در نظر است که 10 درصد این هزینه‌ها به صنایع برگشت داده شود . 
  
وی ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان همواره در چهار سال گذشته به عنوان برترین سازمان از نظر شاخص‌های ایمنی و بهداشت بوده است. همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 1395 در بین 17 دستگاه مقام سوم کشور در مدیریت سبز را کسب کرد . 
  
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص میزان مصرف آب صنایع بیان کرد: صنایع در کشور به جز صنعت پتروشیمی و پالایشگاه‌ها، فقط یک درصد از آب کشور را برای تولید محصولات استفاده می‌کنند و از امسال انرژی‌های تجدیدپذیر مثل پنل‌های خورشیدی و توربین‌های باد و آب به جای استفاده از برق و گاز در صنایع در حال جایگزینی است و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در کاهش مصرف آب در صنایع بسیار موثر خواهد بود. 
  
یاراحمدی با بیان این‌که 75 درصد صنایع سبز کشور مربوط به بخش صنعت است، اظهار کرد: این شاخص تا 90 درصد هم قابل افزایش است و باید تلاش کرد تا به این میزان رسید. 
  
بر اساس این گزارش، نمایشگاه تخصصی بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی صنعت (HSEE) روز گذشته 15مهرماه برای نخستین بار در کشور در اهواز افتتاح شد . این نمایشگاه از 15 تا 18 مهر ماه در محل نمایشگاه دائمی اهواز در سالن خلیج فارس دایر است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار