مدیر عامل قطار شهری اهواز:
مدیر عامل قطار شهری اهواز گفت: در جلسات فنی مشترک با مسئولان پروژه شهید بندر راهکارهای پیشگیری از بروز اختلال احتمالی ناشی از وجود کابل فشار قوی برق درحال بررسی است.
کد خبر: ۵۰۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲ 09 October 2017
به گزارش ایرنا_ منطقه خوزستان، شهرام شاهین زاده با اشاره به صدور مجوز انتشار اوراق مشارکت به مبلغ سه هزار میلیارد ریال با عاملیت بانک توسعه تعاون برای تکمیل فاز نخست پروژه قطار شهری اهواز اظهار کرد: طبق دستورالعمل موجود، دولت نیز معادل 50درصد اوراق مشارکتی که به فروش می رسد کمک بلاعوض به پروژه اختصاص می دهد.

وی با بیان اینکه سهم دولت در افتتاح فاز نخست پروژه قطار شهری اهواز هزار و 500 میلیارد ریال است، ادامه داد: با همکاری شهردار جدید کلانشهر اهواز تغییراتی در پروژه ایجاد شده است.

مدیر عامل قطار شهری اهواز درخصوص زمان افتتاح فاز نخست این پروژه یادآور شد: در تلاش هستیم تا خط متروی فرودگاه اهواز تا مصلی امام خمینی (ره) تا تابستان سال آینده به بهره برداری برسد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود درخصوص احتمال عبور کابل فشار قوی برق از زیر تأسیسات متروی اهواز خاطر نشان کرد: در این خصوص جلسات فنی مشترکی با عوامل پروژه شهید بندر برگزار شده است.

شاهین زاده با اشاره به اینکه وجود کابل فشار قوی اختلالی در روند کار پروژه قطار شهری ایجاد نمی کند، گفت: اما از اختلال یا عدم اختلال در پروژه غیر همسطح شهید بندر اطلاعی ندارم، ممکن است اختلالات جزئی حادث شود که با تغییرات مختصر در پروژه قطار شهری می توان آن را رفع کرد تا هر دو طرح عمرانی در زمان مقرر به پایان برسند.

وی درخصوص آغاز زمان توزیع اوراق مشارکت تصریح کرد: مجوز پیشین بانک مرکزی درخصوص توزیع اوراق مشارکت منقضی شده است و باید بار دیگر در این خصوص مجوز اخذ کرد از همین رو فعلا درخصوص زمان توزیع این اوراق نمی توان تاریخی را تعیین کرد.

عملیات اجرایی فاز نخست پروژه قطار شهری اهواز در سال 85 توسط شرکت کیسون نوریکو با شش ایستگاه و در هفت کیلومتر از سه راه فرودگاه تا مصلی امام خمینی(ره) آغاز شد. در یازده سال گذشته بالغ بر 450 میلیارد تومان به پروژه قطار شهری اهواز تزریق شده است اما به رغم پیش بینی تکمیل پروژه در مدت زمان چهارسال، تاکنون فاز نخست به بهره برداری نرسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار