مدیر کشاورزی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت: کار برداشت نیشکر از سطح هفت هزار و 916 هکتار از مزارع نیشکر این شرکت آغاز شد.
کد خبر: ۵۰۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱ 09 October 2017
به گزارش ایرنا_ منطقه خوزستان، حمید کریمی پور با بیان اینکه بهره برداری امسال زودتر از سالیان گذشته آغاز می شود افزود: حدود 150 هزار تن نیشکر نیز از شرکت نیشکر 'میان آب' پس از برداشت به این شرکت منتقل خواهد شد که پیش بینی می شود در سال زراعی جاری در مجموع 80 هزار تن شکر در این شرکت تولید شود.

وی ادامه داد: از مجموع هفت هزار و 916 هکتار از مزارع نیشکر، 200 هکتار مزارع بذر هستند و بقیه مزارع قابل بهره برداری هستند که با توجه به تحقیقات صورت گرفته انتظار می رود میانگین 80 تن در هکتار برداشت شود.

وی پیش بینی برداشت نیشکر را در سال زراعی جاری 600 تا 650 هزار تن پیش بینی کرد و گفت: نی بری امسال نیز از 2 روش دستی توسط کارگران نی بر روزمزد و روش ماشینی به وسیله هاروستر انجام می شود که حدود 500 هزار تن دستی و حدود 150 هزار تن به صورت ماشینی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد:در گیاه نیشکر با توجه به اینکه قندسازی پس از قطع آبیاری صورت می گیرد از 25 شهریور آبیاری به مزارع نیشکر قطع شده تا قندسازی صورت گیرد و گیاه آماده برداشت شود.

مدیر کشاورزی شرکت نیشکر هفت تپه به کشت سه هزار هکتاری نیشکر در سال زراعی جاری در این شرکت اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود یک هزارو 750 هکتار کشت شده و با توجه به اینکه شروع بهره برداری همزمان با روزهای پایانی کشت است از شرکت های توسعه نیشکر حدود 35 دستگاه تریلی بصورت امانی تحویل گرفته شده تا خللی در روند کشت و شروع بهره برداری پیش نیاید.

کشت و صنعت هفت تپه ، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل 44 قانون اساسی اواخر سال 1394 از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.

جمعیت کارکنان شاغل در این شرکت بزرگ تولید شکر به صورت رسمی ، پیمانی ، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف پنجهزار و 500 نفر اعلام شده است.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با 24 هزار هکتار وسعت اراضی و کارخانه در 15کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار