معاون خانه صنعت، معدن و تجارت:
معاون خانه صنعت، معدن و تجارت کشور گفت : تعدادی از بانک‌ها، به وِیژه بانک‌های خصوصی کاهش دستوری نرخ سود بانکی را نمی‌پذیرند و اعلام می‌کنند چون با سپرده‌گذاران قرارداد داریم، نمی‌توانیم نسبت به کاهش سود سپرده‌ها اقدام کنیم.
کد خبر: ۵۰۶۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 10 October 2017
به گزارش ایسنا_ منطقه خوزستان، بیژن پناهی زاده، اظهار کرد: بانک‌های خصوصی راه‌ها و روش‌های خاصی را برای دور زدن دستور العمل کاهش سود سپرده‌ها در نظر می‌گیرند و به نوعی در عمل هیچ اتفاقی در بحث کاهش سود سپرده‌های سرمایه اتفاق نیفتاده است. 
  
وی افزود: این بانک‌ها با راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری، دستورالعمل کاهش سود سپرده را دور می‌زنند و از آن محل به مردم سود پرداخت می‌کنند . 
  
معاون خانه صنعت، معدن و تجارت کشور تصریح کرد: در این زمینه خوشبختانه بانک مرکزی اقدامات خوبی انجام داده و فشارهای زیادی را به بانک‌های خصوصی وارد کرده است اما تعداد بانک‌های متخلف آنقدر زیاد است که کنترل و نظارت بسیار سخت است. 
  
پناهی زاده اظهار کرد: تعدادی از بانک‌ها، به وِیژه بانک‌های خصوصی کاهش دستوری نرخ سود بانکی را نمی‌پذیرند و اعلام می‌کنند چون با سپرده‌گذاران قرارداد داریم، نمی‌توانیم نسبت به کاهش سود سپرده‌ها اقدام کنیم. 
  
وی گفت: بانک‌ها مجبور هستند برای جلوگیری از خروج سپرده‌ها و حفظ منابع، ابزارهای جدیدی را به کار ببرند و با سود بیشتر مشتری‌های خود راغب و نسبت به نگه داشتن سپرده‌ها در آن بانک اقدام کنند. 
  
معاون خانه صنعت، معدن و تجارت کشور با بیان این‌که بانک مرکزی وظایف نظارتی دارد که باید براساس آن وظایف اقدام کند، گفت: بانک مرکزی تمام تلاش خود را برای کاهش سود سپرده‌ها انجام می‌دهد اما بانک‌های متخلف هستند که به این دستورات عمل نمی‌کنند و ابزارهای بانک مرکزی کافی نیست. 
  
پناهی زاده خاطرنشان کرد: به دلیل نبود منابع در بانک‌های خصوصی، این بانک‌ها مجبور هستند با در نظر گرفتن سودهای بالا، مانع خروج سپرده مردم از بانک‌ها شوند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار