معاون وزیر صنعت قول برقراری خط هوایی اهواز - مسقط و تخصیص یارانه برای خط کشتیرانی خرمشهر به عمان را داد.
کد خبر: ۵۰۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ 10 October 2017
به گزارش ایرنا _ منطقه خوزستان ، 2 نمایشگاه نمایشگاه ساختمان و برق و انرژی و نمایشگاه پزشکی و تجهیزات پزشکی در مسقط پایتخت عمان از 17 تا 19 مهر جاری در حال برگزاری است.

شهلا عموری، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز، در حاشیه دیدار با مجتبی خسرو تاج معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران در نشستی با وی اظهارکرد:با توجه به اهمیت و محوریت خوزستان در بحث تولید، تجارت و صادرات، تقاضای تخصیص یارانه برای خط کشتیرانی خرمشهر به عمان جهت تسهیل امر مبادلات را داریم.

شهلا عموری افزود: همچنین نیاز امروز خوزستان به خط هوایی بین اهواز و مسقط بیش از هر زمان دیگر احساس می شود که در این زمینه نیز به مساعدت و همکاری آن مقام عالی نیازمندیم.

مجتبی خسرو تاج با تاکید بر نقش مهم خوزستان در امر صادرات و تجارت، ابراز امیدواری کرد که با پیگیری لازم ، 2 تقاضای مطرح شده در نخستین فرصت ممکن جامه عمل پوشیده خواهد شد.

اتاق بازرگانی اهواز خدمات و تجهیزات پزشکی خوزستان را به مدت سه روز در نمایشگاه مسقط در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهد.

به گزارش ایرنا در این نمایشگاه انواع تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، فناوری و خدمات پزشکی، کالاهای مصرفی بیمارستانی، تجهیزات آزمایشگاهی، محصولات دارویی و داروسازی، محصولات ارگانیک، بیمارستان ها، مراکز اقامتی، مراکز توانبخشی از ١٥ شرکت با ملیت ١٨ کشور از جمله ایران، آلمان، هند و چین به نمایش گذاشته شده است.

شرکت های ایرانی حضوری فعال در نمایشگاه دارند و امیدوارند قراردادهای جذابی برای حضور در بازار سلامت عمان منعقد کنند. 

مجتبی خسروتاج، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در بازدید از این نمایشگاه اظهارکرد: حجم مبادلات تجاری ایران و عمان 55 میلیون دلار است که هفت میلیون دلار آن ، سهم صادرات ایران است. صادرات فولاد و دام زنده مهمترین بخش صادرات ایران تشکیل می دهد. 

وی افزود: همکاری 2 کشور در زمینه تولید فولاد و خط لوله انتقال گاز ایران به عمان و سرمایه گذاری 2 طرف در صنایع تبدیلی و کشاورزی از ظرفیت های 2 کشور برای افزایش مبادلات تجاری است. 

سایت مجله گلوبال هلث اعلام کرد: حضور ایران، آلمان و چین به صورت منسجم در این نمایشگاه بر اهمیت آن افزوده است.

اتاق بازرگانی اهواز به همراه تیم پزشکی خوزستانی خدمات و تجهیزات پزشکی را در غرفه ای 21 متری در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار داده است.

معاون وزیر بهداشت عمان، سفیر و رایزن بازرگانی ایران در عمان، نمایندگان اتاق های بازرگانی 2 کشور، و جمعی از فعالان اقتصادی کشور در آیین گشایش این 2 نمایشگاه حضور داشتند.

معاون‌ وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران همچنین با اعضای هیات اعزامی اتاق بازرگانی اهواز به گفت و گو نشست و به نقطه نظرات آنها گوش فرا داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار