سرپرست جهاد کشاورزی ایذه گفت:برداشت سیب گلاب ازسطح 122 هکتار باغ های بارور این شهرستان آغاز شده است.
کد خبر: ۵۰۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ 14 October 2017
به گزارش ایرنا_ منطقه خوزستان، مصطفی هنرمندیان با بیان اینکه برداشت سیب تا نیمه آبان ماه ادامه دارد افزود:پیش بینی می شود بیش از یکهزار و 830 تن سیب برداشت و روانه بازار مصرف شود. 

سرپرست جهاد کشاورزی ایذه، افزود: بیشتر باغ های سیب در این شهرستان در شیوند، میراحمد غریبی،حاجی کمال و لعبید می باشد که میانگین تولید و برداشت سیب از هر هکتار بیش از 15 تن می باشد. 

هنرمندیان تاکید کرد: در سال جاری زراعی با توجه به ‌مدیریت باغ ها و ‌وضعیت اقلیمی پیش بینی‌ می شود میزان برداشت سیب گلاب در ایذه نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد افزایش داشته باشد. 

سرپرست اداره جهاد کشاورزی ایذه تصریح کرد: ارقام عمده برداشتی از سطح باغات سیب ایذه، سیب گلاب محلی، سیب گلاب زرد و سیب گلاب قرمز است که با توجه به کیفیت آن، ضمن مصرف داخلی برای فروش به استان های همجوار صادر می شود. 

هنرمندیان افزود: محصول سیب برداشت شده علاوه بر مصرف تازه در تولید ترشی و لواشک محلی نیز مصرف می شود.

سرپرست جهاد کشاورزی ایذه بیان‌ کرد: بیش از یکهزار و 300 فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در باغ های ایذه ایجاد شده است.

وی یادآور شد:از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به منظور ارتقاء دانش باغداران کلاس ها و ‌کارگاه های آموزشی با موضوع نگهداری باغ های سیب، انار، هلو، زیتون در ایذه برگزار شده و کارشناسان در خصوص مبارزه با آفت کرم ، جلوگیری از آفتاب سوختگی و تغذیه باغ آموزش های لازم و توصیه های کاربردی را به باغداران ارائه کردند. 

سرپرست اداره جهاد کشاورزی ایذه با اشاره به تسهیلات پرداختی به متقاضیان گفت: تسهیلاتی برای هرس ، اصلاح ، توسعه و ‌احداث باغ الگویی به باغداران شهرستان پرداخت شده است. 

در شهرستان ایذه با توجه به شرایط آب و‌هوایی بیش از 20 نوع محصول با کیفیت تولید ‌می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار