فرماندار دشت آزادگان:
فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه امسال با اجرای طرح جامع زیرساخت‌های مرز چذابه بسیاری از مشکلات زیرساختی این مرز در مراسم اربعین حل شده است از تصویب مالچ‌پاشی تپه‌های ماسه بادی این مرز خبر داد.
کد خبر: ۵۰۸۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ 14 October 2017
به گزارش ایسنا_ منطقه خوزستان، عبدالرضا سعیدی‌نیا، با اشاره به آخرین روند آماده ‌سازی مرز چذابه برای خدمات‌رسانی به زوار حسینی در مراسم اربعین، اظهار کرد: در این زمینه در حال حاضر عمده اقدامات ما، در بحث پارکینگ و مواکب مرز چذابه هستند که هفته گذشته محل استقرار مواکب واگذار شد.

وی ادامه داد: در مرز محدودیتی از نظر فضا برای استقرار مواکبی که با طی مراحل قانونی، مجوز خود را اخذ کرده‌اند، وجود ندارد. برای امسال تا کنون حدود 300 موکب شناسنامه‌دار و محدوده‌ای به طول سه کیلومتر در این مرز برای استقرار مواکب در نظر گرفته شده است.

فرماندار دشت آزادگان مشکل پارکینگ و تردد خودروها را از مشکلات اصلی مرز چذابه در مراسم اربعین سال گذشته عنوان و تصریح کرد: با توسعه پارکینگ مرز چذابه در سال جاری ظرفیت این پارکینگ به بیش از 30 هزار دستگاه خودرو رسیده است.

سعیدی‌نیا با اشاره به چهارخطه‌شدن جاده منتهی به پارکینگ چذابه ادامه داد: خوشبختانه با اجرای طرح جامع چذابه هم مشکل گره‌های ترافیکی در مراسم اربعین رفع و هم جاده‌های رفت و برگشت از هم تفکیک شده‌اند.

وی در خصوص مشکلات ناشی از وجود تپه‌های ماسه بادی در مرز چذابه از لحاظ وقوع پدیده گرد و خاک، بیان کرد: در این زمینه با مصوبه ستاد اربعین خوزستان اداره کل منابع طبیعی موظف به مالچ پاشی این تپه‌ها و محدوده پیرامون محل استقرار مواکب تا قبل از آغاز مراسم اربعین حسینی شده است.

فرماندار دشت آزادگان در مورد تمهیدات در نظر گرفته شده برای آبرسانی به مرز چذابه در مراسم اربعین، اظهار کرد: اقدام بسیار خوبی که امسال با اجرای پروژ‌ه‌ آبرسانی انجام گرفت، اختصاص انشعاب آب به مواکب مستقر در این مرز است. اکنون انشعابات آماده هستند و متولی بحث انشعابات آب مواکب و پارکینگ چذابه اداره کل آبفا روستایی خوزستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار