نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان :
نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: بکارگیری نماهای غربی و شیطان پرستی در ساختمان ها را ممنوع اعلام کرد.
کد خبر: ۵۰۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹ 14 October 2017
به گزارش ایرنا_ منطقه خوزستان، احسان جوادی گسترش معماری رومی در ساختمان سازی را نتیجه خودباختگی و تقلید از فرهنگ غربی دانست و افزود: این درحالیست که غربی ها از معماری ایرانی-اسلامی الهام گرفته اند.

وی افزود:هویت گریزی مالکین و دنباله روی طراحان کم تجربه ازسازندگان، آموزش های ناصحیح در دانشکده ها و بسیاری از عوامل دیگر موجب نبود یک وحدت نظر به زیباشناختی معماری معاصر شده است. 

نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان تصریح کرد: ایجاد اختلاف طبقاتی و سرمایه ای در میان جامعه ، ایجاد فرهنگ خودبرتر بینی و ایجاد حس خود شیفتگی میان افرادی که قصد ایجاد هر گونه تفاوت میان خود و قوم و یا جامعه اطراف نیز موجب ایجاد معماری با نماهای رومی یا کلاسیک شده است.

وی دیگر عیب این سبک از معماری را گران و پرهزینه بودن آن عنوان کرد و یادآور شد: جایگزینی سبک رومی با معماری اصیل اسلامی-ایرانی در شهرهای بزرگی همچون کلانشهر اهواز مشکلات فرهنگی و هویتی ایجاد می کند.

جوادی افزود: سازمان نظام مهندسی استان ، شهرداری و اداره کل راه شهرسازی در مصوبات گذشته خود بهره گیری از هرگونه نمای کلاسیک و یا دارای مفاهیم غیر ایرانی اسلامی و نماهای دارای نشانه های شیطان پرستی را ممنوع کرده است .

وی با تأکید بر اینکه ایجاد وحدت شهری مقدم بر کلیه آرا و نظریات فردی شهروندان است، گفت: از همین رو توجه به کلیت و یکپارچگی در سیما و تغییر نگرش ها در منظر شهری در دستور کار قرار دارد.

در طراحی ساختمان، نما مهم‌ترین بخش به شمار می‌رود زیرا نما چارچوب کار برای بقیه اجزای ساختمان را مشخص می‌کند.

طراحی نمای کلاسیک ساختمان در ایران به دلیل عدم شفافیت در بحث نمای کلاسیک ایرانی دچار آشفتگی است مثلا مفاهیمی مانند طراحی نمای کلاسیک در ایران مترادف با طراحی نمای رومی است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار