سرپرست شبکه بهداشت و درمان شادگان گفت: در شش ماه نخست امسال ۱۲ تن و ۶۳۵ کیلوگرم موادغذایی تاریخ گذشته و بدون مجوز در شادگان کشف شد.
کد خبر: ۵۰۸۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴ 14 October 2017
به گزارش مهر[ منطقه خوزستان، مهران غنوی  افزود: در راستای اجرای طرح کنترل و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و به منظور حفظ و ارتقا سطح سلامت شهروندان، بازرسان بهداشت محیط این میزان مواد تاریخ گذشته و فاسدشدنی را کشف و پس از طی مراحل قانونی معدوم ساختند.

به گفته وی، ادویه‌جات، ترشیجات، فراورده‌های گوشتی (سوسیس و کالباس) لبنیات، مرغ و گوشت چرخ‌‍شده و خشکبار از جمله مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و بدون مجوز کشف شده اند که از مراکز تهیه و توزیع موجود در سطح شهرستان شادگان به دست آمده اند.

غنوی از حفظ ایمنی غذایی مردم، ارتقا بهداشت عمومی جامعه و برخورد جدی، قاطع و قانونی با واحدهای صنفی متخلف را از اهداف اجرای طرح کنترل و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نام برد و اظهار کرد: در این باره ۴۸ مورد پرونده قضایی برای واحدهای صنفی متخلف تشکیل شد.

غنوی، در پایان از مصرف‌کنندگان مواد غذایی خواست تا در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای مواد غذایی بسته‌بندی‌ شده توجه کنند و در صورت مشاهده هرگونه بسته‌بندی تاریخ مصرف گذشته مراتب را به واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شادگان و یا از طریق سامانه ارتباطی ۱۹۰ موارد را به صورت ۲۴ ساعته اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار