خانواده مردی که چندی پیش حین انتقال به بیمارستان جان باخت مدعی اند 'اورژانس 115 دزفول از اعزام آمبولانس برای انتقال بیمار بدحالشان به بیمارستان کوتاهی کرده است'.
کد خبر: ۵۰۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳ 14 October 2017
به گزارش ایرنا_ منطقه خوزستان، امیر سعیدی کیا فرزند این مرد فوت شده گفت: دوشنبه 10 مهرماه جاری به علت نامساعد بودن حال عمومی پدرم با اورژانس 115 تماس گرفته و خواستار اعزام آمبولانس برای انتقال وی به بیمارستان شدیم.

وی افزود:با وجود نامساعد بودن حال عمومی پدرم و در شرایطی که دچار تپش قلب شده و نفس وی به شماره افتاده بود ، اپراتور 115 اعلام کرد آمبولانس اعزام نمی شود.

وی اظهار داشت: به دلیل اعزام نکردن آمبولانس از سوی اورژانس 115 دزفول لذا به ناچار پدر بدحالم را سوار تاکسی کرده اما در مسیر بیمارستان وضعیت جسمی وی وخیم شد و فوت کرد.

این شهروند دزفولی ضمن اعتراض نسبت به کوتاهی پرسنل اورژانس 115 دزفول گفت: در اتاق احیا نیز هیچگونه اقدام پزشکی برای کمک و نجات احتمالی پدرم صورت نگرفت.

سیدمحمد محمودی نژاد رئیس فوریت های پزشکی دزفول نیز در این رابطه با بیان اینکه نیروهای اورژانس برای سلامت بیماران خدمت می کنند و راضی به ایجاد مشکل برای هیچ بیماری نیستند گفت: اورژانس در طول شبانه روز بارها با تماس های کذب برخی شهروندان روبرو می شود و در حالی که با کمبود نیرو و امکانات مواجه است از تمام ظرفیت خود برای کمک به بیماران استفاده می کند.

وی همچنین در خصوص ادعای خانواده متوفی گفت: فایل صوتی مربوط به تماس شهروند مذکور بررسی شده که مشخص شد'تماس گیرنده بدون اشاره به وضعیت وخیم بیمار در کمال آرامش با پرسنل اورژانس صحبت کرده است.

وی اظهار داشت:مشکل مرد بیمار در تماس تلفنی صورت گرفته 'یبوست شدید' ، سرماخوردگی ، مشکل در تنفس و ناتوانی در راه رفتن و اینکه چند سال پیش تحت عمل جراحی طحال قرار گرفته بیان شده است.

محمودی نژاد افزود:از آنجا که در تماس تلفنی صورت گرفته از سوی خانواده این فرد با اورژانس 115 ، کوچکترین اشاره به وضعیت بد بیمار نشده لذا پرسنل اورژانس اعزام آمبولانس را ضروری نمی بینند. 

وی با بیان اینکه آماده اظهار نظر نظام پزشکی و دادگستری در این رابطه هستیم گفت: در این مورد سهل انگاری پرسنل اورژانس کمتر از 20 درصد است زیرا فرد تماس گیرنده اطلاعات غلط و نادرستی ارائه کرده در حالی که وضع بیمار خیلی بدتر از آن چیزی بوده که بیان شده است و تماس گیرنده نتوانسته اورژانس را توجیه کند که وضع بیمار وخیم است. 

رئیس مرکز فوریت های پزشکی دزفول با بیان اینکه سامانه 190 آماده دریافت شکایات اورژانس است از شهروند شاکی که پدر وی فوت کرده تقاضا کرد در نشستی موضوع بررسی شود.

وی بیان داشت: در صورت طرح شکایت علیه اورژانس و اثبات در کوتاهی اورژانس 115 طبق قانون متناسب با درصد سهل انگاری از سوی اورژانس به خانواده فرد متوفی دیه پرداخت می شود.

200 نفر در اورژانس شهرهای دزفول ،شوش و گتوند زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی دزفول فعالیت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار