مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:
مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: بحران های درون استانی که خوزستان با آن مواجه است نیاز به بررسی کارشناسی و بر پایه علمی دارد.
کد خبر: ۵۰۸۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ 15 October 2017
به گزارش مهر_ منتطقه خوزستان، کیامرث حاجی زاده با اشاره به برگزاری جلسه کمیته علمی، آموزشی و فنی مدیریت بحران استان اظهار کرد: بخش های اطلاع رسانی و کمیته آموزش و پژوهش از ملزومات ستاد بحران است که با توجه به این ضروریت، فعالیت این کمیته ها آغاز شد.

حاجی زاده با تاکید بر اینکه بخش مهمی از اقدامات ستاد بحران نیاز به کار کارشناسی و پژوهشی دارد، عنوان کرد: بر همین اساس این کمیته کار خود را با جدید تمام و با حضور اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه و مدیران و نمایندگان دستگاههای مختلف آغاز کرد.

وی، برگزاری دو سمینار سیلاب و مدیریت حریق در استان خوزستان را در راستای فعالیت های کمیته آموزش و پژوهش ستاد بحران عنوان کرد و افزود: توجه به بخش آموزش و پژوهش با محوریت پیشگیری نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود که در واقع کاهش خطرات و آسیب ها را در پی دارد.

حاجی زاده، نوآوری و ابتکار عمل در مدیریت بحران را با اهمیت خواند و گفت: کمیته آموزش و پژوهش به افکار نو و خلاق نیازمند است و اساتید با افکار جدید می توانند در تحقق برنامه ریزی های ستاد نقش تعیین کننده ای داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه ریزگردها، سیلاب، آتش سوزی و زمین لرزه از عمده ترین بحران های اساسی استان به شمار می آیند، گفت: مواجه با این گونه بحران های درون استانی که خوزستان با آن درگیر است نیاز به بررسی کارشناسی و بر پایه علمی دارد.

وی همچنین با بیان اینکه در زمینه سخت افزار، نرم افزار و امکانات در بحث مدیریت بحران عقب هستیم، بیان کرد: برای مقابله با هرگونه بحران نیاز به تجهیز امکانات هست اما با توجه به برخی کمبودها می توان گفت در این خصوص آمادگی کاملی در استان نداریم.

حاجی زاده یادآور شد: با اعتباراتی که در اختیار استان قرار گرفته اگر به شکل صحیحی از آن استفاده شود می توان پیش بینی کرد که بخش زیادی از مشکلات در مدیریت بحران قابل رفع هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان برگزاری کارگاه های آموزشی و مانورها در استان را بسیار کم عنوان کرد و گفت: دستگاه ها باید بیش از گذشته نسبت به برگزاری مانور و کارگروه های آموزشی توجه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار