رئیس اداره دامپزشکی گتوند گفت: از ابتدای امسال تاکنون 135 هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری های مسری و مشترک بین انسان و دام در این شهرستان واکسینه شدند.
کد خبر: ۵۰۸۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ 15 October 2017
به گزارش ایرنا_ منطقه خوزستان، مسلم همتیان در این خصوص گفت: در 6 ماهه نخست امسال بالغ بر 130 هزار راس دام سبک، 5 هزار راس دام سنگین و بالغ بر 600 قلاده سگ علیه بیماری های مسری و مشترک انسان و دام همچون آبله ، تب برفکی ، طاعون نشخوارکنندگان کوچک ، لامپی اسکین ، هاری و بروسلوز واکسینه شدند.

وی افزود: در این مدت 900 هزار قطعه جوجه ریزی در 20 واحد مرغداری فعال با صدور 44مورد مجوز بهداشتی جوجه ریزی در این شهرستان صورت گرفته است .

رئیس اداره دامپزشکی گتوند همچنین اضافه کرد:طی نیمه نخست امسال صدها مورد بازرسی بهداشتی علاوه بر نظارت روزانه بر کشتارگاه دام شهرستان صورت گرفته و صدها کیلوگرم فرآورده غیر قابل مصرف کشف ، ضبط و معدوم شده است و تعدادی واحد صنفی متخلف پلمپ شدند.

همتیان به شهروندان توصیه کرد مواد خام مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه کنند و نیز با توجه به نزدیک شدن به فصل مهاجرت پرندگان مهاجر به منطقه و امکان انتقال بیماری خطرناک آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از تماس با پرندگان خودداری کرده ، از تهیه و مصرف مرغ زنده اجتناب کرده و توصیه‌های بهداشتی را در این زمینه جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا در فروردین ماه امسال افزون بر 540 کیلوگرم مرغ کشتار روز تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف در شهرستان گتوند پس از جمع آوری معدوم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار