معاون حفاظت و بهره ‌‌برداری از منابع سازمان آب و برق خوزستان گفت: تعداد 200 بازه بحرانی در بستر رودخانه‌ های استان وجود دارد و روستا های پیرامون این بازه‌‌ های بحرانی در معرض خطر قرار گرفته‌ اند.
کد خبر: ۵۰۹۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ 15 October 2017
به گزارش تابناک خوزستان، مصطفی شبه در جلسه ستاد ساماندهی سواحل خوزستان با تاکید بر ساماندهی بازه‌ های بحرانی موجود در بستر رودخانه های استان، گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته تعداد 200 بازه بحرانی در این زمینه شناسایی شده است و روستاهای پیرامون این بازه ها در معرض خطر قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه این سازمان اعتباری در خصوص ساماندهی این نقاط بحرانی ندارد، عنوان کرد: رودخانه‌ های خوزستان از میان یا از حریم حدود 36 شهر استان می‌ گذرند.

این مقام مسئول در سازمان آب و برق خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حوادث شنا در نقاط حادثه خیز اشاره کرد و افزود: نقاط حادثه ‌خیز موجود در سد ها و شبکه‌ های آبیاری ما از نظر ایجاد حوادث شنا و به ویژه حوادث منجر به فوت تقریبا از لحاظ داشتن امکانات ایمنی، هشدارها و تابلو ها تا حدودی مجهز شده ‌اند.

شبه ادامه داد: شنا در رودخانه‌ ها واقعا کاری غیرقانونی است و با توجه به اینکه ما برای ساماندهی این سواحل اعتباراتی نداریم بنابراین پیشنهاد می‌ کنیم در این زمینه به بحث زیرساخت‌‌ های آموزشی که مساله ‌ای بسیار با اهمیت است پرداخته شود.  

وی تصریح کرد: مردم استان خوزستان بخاطر خلاء اماکنی نظیر استخر در سطح استان مجبور هستند که برای شنا به رودخانه‌ ها روی بیاورند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار