رییس شورای اسلامی شهر آبادان؛
رییس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: بودجه به شهرداری آبادان تزریق می شود ولی نبود مدیریت بودجه باعث عقب ماندگی آبادان شده است.
کد خبر: ۵۰۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲ 16 October 2017
به گزارش ایرنا_ منطقه خوزستان، حسن کمری در این خصوص اظهارکرد: هر که بگوید در آبادان مشکل منابع مالی وجود دارد به مردم دروغ گفته است، هیچ شهری به اندازه آبادان منابع مالی ندارد، بنابراین مشکل اصلی ما دوباره کاری ها، تخریب غیر اصولی و کج سلیقگی در مدیریت منابع مالی و هزینه کرد آن است.

وی گفت:متاسفانه پس از جنگ پایان جنگ تحمیلی تاکنون کار اصولی برای بازسازی آبادان انجام نشده که نتیجه آن نیز جز عقب ماندگی شهر نیست.

کمری اظهارکرد: آبادانی ها در دوران دفاع مقدس جنگ زده توپ و تانک و خمپاره دشمن بودند ولی در 2دهه اخیر کج سلیقه گی ها در مدیریت شهری جنگ زدگی مردم را بیشتر کرد.

رییس شورای شهر آبادان اعتبار اختصاص یافته برای بازسازی آبادان را در دوره های مختلف مناسب دانست و گفت:نحوه گزینش مدیران در گذشته بر مبنای شایسته سالاری و تخصص آنها نبود و همین عامل باعث شد اعتبار مالی اختصاص یافته در عمران شهری به خوبی مدیریت نشود.

وی ادامه داد: با اعتبارات مالی که در دوران بازسازی به آبادان تزریق شد می توان سه شهر مدرن در حاشیه شهر آبادان ایجاد کرد. 

کمری آمار ارائه شده توسط مدیران شهرداری در بعد از پایان جنگ تحمیلی را غیر واقعی دانست و گفت: بیشتر آمارهایی که به مردم ارائه شده غیر واقعی است به طور مثال سرانه فضای سبز در شهر آبادان 12 متر اعلام شده در صورتی که این آمار سه متر هم نیست.

رییس شورای شهر آبادان اظهارکرد: 2 هزار نفر در شهرداری آبادان مشغول کار هستند و به طور متوسط ماهانه 90 میلیارد ریال حقوق به آنان پرداخت می شود و این عامل باعث بدهی زیاد این شهرداری شده است.

کمری گفت: اگر بودجه مناسبی به شهرداری تزریق شود 400 نفر از کارکنان شهرداری با پرداخت بدهی به سازمان تامین اجتماعی بازنشسته می شوند و در این صورت می توان تا حدود زیادی مانع هدر رفتن بودجه شهرداری شویم.

وی دلیل افزایش غیر متعارف نیرو در شهرداری آبادان را در تزریق بی رویه و غیرتخصصی نیرو در دوره های مختلف انتخابات عنوان کرد و افزود: با این روند بدون شک در 2 انتخابات جدید، آمار شاغلان در شهرداری به مرز سه هزار نفر خواهد رسید و آن گاه با پرداخت حقوقی معادل 150 میلیارد ریالی در ماه روبه رو خواهیم بود.

کمری گفت:شهرداری برای چابک سازی خود الزام دارد چارت سازمانی را بر مبنای استانداردهای تعریف شده در وزارت کشور و شایسته سالاری تبیین کند،زیرا اگر خروجی کارکرد شهرداری آبادان با این شیوه که 80 درصد کارکنان کت و شلوار پوش باشند و فقط 20 درصد بصورت فیزیکی به مردم ارایه خدمت کنند شهر را بیش از این با چالش روبه رو خواهد کرد.

وی افزود:در این شرایط اگر 10میلیارد ریال هم به سیستم شهرداری آبادان تزریق شود، هیچ مشکلی از مشکلات آبادان حل نخواهد شد.

رییس شورای شهر آبادان گفت:شهرداری آبادان با بدهی حدود 2 هزار میلیارد ریالی روبه رو است و اگر فکر اساسی برای برون رفت از این چالش نشود، افزایش بدهی به مرز سه هزار میلیارد ریالی خواهد رسید.

رئیس شورای شهر آبادان وضعیت آسفالت این شهر را نامطلوب دانست و افزود: به دلیل تعطیلی کارخانه آسفالت شهر حدود هفت ماه هیچ آسفالتی در شهر وجود نداشت و خیلی از مناطق به ویژه در حواشی شهر با مشکل روبه رو بودند.

کمری گفت: اکنون بودجه تامین آسفالت شهرداری از محل اعتبارات شهرداری پرداخت می شود که بسیار ناچیز است.

وی اظهارکرد: با راه اندازی مجدد کارخانه آسفالت و در صورت تامین مالی شهرداری می توان در چند ماه آینده مشکل آسفالت معابر این شهر را برطرف کرد.

رییس شورای اسلامی شهر آبادان خواستار جمع آوری متکدیان به ویژه متکدیان غیر بومی در آبادان توسط دستگاه های مربوطه شد و گفت: متاسفانه در 2 سال اخیر شاهد حضور چشمگیر متکدیان در آبادان هستیم که چهره شهر را نازیبا کرده اند.

وی ادامه داد: سازمان های مربوطه مانند بهزیستی، فرمانداری، نیروی انتظامی و شهرداری باید در نشست شورای سلامت برای جمع آوری متکدیان در سطح این شهر چاره اندیشی کنند و مکانی را برای نگهداری آنها تعریف کنند.

کمری، در بخش دیگری از صحبت های خود از وضعیت روشنایی معابر سطح آبادان انتقاد کرد و بیان داشت:خیلی از مناطق آبادان به ویژه بلوارهای اصلی با مشکل کمبود روشنایی روبه رو هستند در صورتی که پارسال بودجه ای برای رفع این مشکل تعریف شده بود.

رییس شورای اسلامی شهر آبادان درباره ساماندهی دست فروشان و خودروهای دوره گرد نیز گفت: در 2 منطقه خیابان دبستان و کوی ذوالفقاری بازارهایی برای دست فروشان در نظر گرفته شد ولی با این حال باز هم شاهد حضور دست فروشان در بیشتر مناطق شهر هستیم که نیاز به ساماندهی شدن دارند.

وی افزود: البته تعداد زیادی از دست فروشان و خودروهای دوره گرد غیر بومی هستند که باید از سطح شهر جمع آوری و به شهرهای خود بازگردند که این مهم نیز نیاز به زمان دارد.

وی گفت: خدمتگزار واقعی نباید با دادن آدرس غلط مردم را فریب بدهد؛ باید بپذیریم مردم هوشیارند و تغییرات محیطی زندگی و رفاهی خود را در کف خیابان ها می بینند و قضاوت می کنند.

کمری در خصوص بدهی های یک سال اخیر شهرداری آبادان اظهارکرد:در یک سال گذشته شهردار پیشین آبادان بدهی های شهرداری را 2 برابر کرد که پس از بررسی و حساب رسی وی باید جوابگو باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح هایی که وی آنها را غیر ضروری و فاقد مراحل کارشناسی و دوباره کاری همانند تخریب پارک بانوان، میدان بهار و میدان کفیشه خواند افزود:متاسفانه در چند سال گذشته پروژه هایی اجرایی شدند که فقط دوباره کاری بود که باعث افزایش بدهی های شهرداری آبادان شد ولی از این پس شورای شهر آبادان مانع از پروژه های غیرضروری در سطح شهر خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار