مدیرکل شیلات خوزستان گفت: صید میگو از اول آبان ماه تا اطلاع ثانوی در صیدگاه‌های بوسیف و لیفه استان خوزستان، آزاد است.
کد خبر: ۵۱۰۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱ 18 October 2017
آزادی صید میگو از اول آبان ماه در خوزستانبه گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، ایرج خون‌میرزایی با اعلام این خبر اظهار کرد: این تصمیم بر اساس گزارش پژوهشکده آبزی‌پروری و مصوبات کمیته مدیریت صید استان اتخاذ شده است. 
  
وی با تاکید بر مشارکت شناورهای دارای مجوز صید برای فعالیت در زمینه صید میگو افزود: 1080 فروند قایق و 608 فروند لنج در استان خوزستان دارای مجوز صید هستند که پیش‌بینی می‌شود از این تعداد حدود 530 فروند لنج و 250 فروند قایق برای دریاف مجوز صید اقدام کنند. 
  
خون‌میرزایی با بیان این‌که سال گذشته، 773 فروند قایق و لنج طی 45 روز در صید میگو مشارکت کردند، اظهار کرد: میزان صید میگو در سال گذشته و در زمان آزادسازی، بیش از 825 تن بوده، که در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن، افزایش داشته است. 
  
وی بیان کرد: مجوز صید میگو برای قایق‌ها 4 روزه و برای لنج‌های صیادی 7 روزه صادر می‌شود. 
  
خون‌میرزایی با تاکید بر پرهیز از صید در مناطق ممنوعه آب‌های خلیج فارس تصریح کرد: مجوز صید میگو فقط برای صیدگاه‌های بوسیف، لیفه، خور درویش و واسطه در خور موسی صادر می‌شود و صید میگو در دیگر صیدگاه‌های استان ممنوع است و صیادان در این مدت مجاز به صید گونه‌های مختلف ماهی در این صیدگاه‌ها نیستند. 
  
مدیرکل شیلات خوزستان، گونه میگوی آب‌های صیدگاه‌های استان را از گونه سفید و خنجری دانست و گفت: بیش از 75 درصد ذخایر میگوی استان خوزستان از نوع سفید است که اقتصادی‌ترین گونه میگوی خلیج فارس در محدوده استان خوزستان به شمار می‌رود. 
  
وی با اشاره به این‌که بیش از 10 هزار صیاد در استان خوزستان به صورت مستقیم در صید میگو مشارکت دارند، خاطرنشان کرد: صیادان استان صید خود را در 8 بندر صیادی و 10 مرکز تخلیه صید آبزیان، تخلیه و وارد بازار می‌کنند. 
  
خون‌میرزایی با اشاره به لزوم تجهیز همه شناورهای صیادان به سایبان، تجهیزات برودتی، ادوات صید و همچنین گواهی سمپاشی و گواهی بهداشتی فردی، افزود: تخلیه و حمل و نقل میگوهای صید شده تابع مقررات طرح تحویل‌گیری و حمل و نقل بهداشتی آبزیان بوده و مسئولین کنترل کیفی بر مراحل مختلف تخلیه و حمل و نقل میگو نظارت می‌کنند.
برچسب ها: صید میگو ، شیلات ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار