نفت مسجدسلیمان، استقلال و فولادنوین در بلاتکلیفی؛
ماجرای مه آفرید و پرونده فساد مالی بزرگ هم قوز بالاقوز شده و بانک ملی که گروه ملی صنعتی فولاد را در اختیار گرفته اعلام کرده چندان تمایلی به تیم داری پس از فصل چهاردهم را ندارد...
کد خبر: ۵۱۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳ 22 June 2015
اگرچه صعود تیم فوتبال فولاد نوین به لیگ برتر کشور باعث خوشحالی فوتبال دوستان خوزستانی شد اما دیری نپایید که همگان متوجه شدند فولاد، نمی تواند در لیگ برتر دو تیم فوتبال داشته باشد و از آن روزها شایعات مختلفی در خصوص خرید امتیاز این تیم بر سر زبانها بوده است.

به گزارش تابناک خوزستان، از استقلال اهواز تا نفت آبادان و شهرداری اهواز و نفت مسجدسلیمان، همه نام هایی است که از آنها بعنوان خریداران فولادنوین یاد می شد.

با این وجود وضعیت این تیم همچنان در ابهام قرار دارد. علیرضا اژدری زاده با اشاره به وضعیت مبهم امتیاز فولادنوین خوزستان، یکی نبودن آرای مسئولان استانی را دلیل تاخیر ایجاد شده در خروج تیم از بلاتکلیفی و حفظ امتیاز این تیم در سطح استان عنوان می کند. وی گفته است: حضور قدرتمند هر تیم منوط به انجام امور آماده سازی آن تیم پیش از آغاز مسابقات است و با توجه به این موضوع می بایست هر چه زودتر تصمیم گیری نهایی در خصوص وضعیت امتیاز فولادنوین خوزستان در سطح مسئولان استانی انجام بپذیرد و کارها به لحظه آخر واگذار نشود.

وی تاکید کرد: نزدیک به دو ماه است که تیم فولادنوین با تکیه بر توانایی کادر فنی و بازیکنان غالبا بومی توانسته است یک سهمیه ارزشمند را به نام خوزستان در لیگ برتر فوتبال کشور کسب نماید اما به دلیل یکی نبودن آرای مسئولان استانی زمان برای حفظ امتیاز این تیم در سطح استان به سرعت در حال طی شدن است.
 
سرپرست باشگاه فولاد خوزستان خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین و الزامات لیگ برتر از همان ابتدا مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال کشور اعلام کردند که امکان حضور فولادنوین به عنوان تیم دوم فولاد خوزستان در لیگ برتر وجود ندارد و با توجه به این موارد تصمیم به فروش امتیاز فولادنوین و انتقال آن به یکی از تیم های استان خوزستان گرفته شد اما با این وجود کماکان شاهد هستیم که این موضوع قطعیت نیافته و چه بسا ادامه این روند باعث گردد تا خود مسئولان سازمان لیگ در این رابطه وارد عمل شده و با توجه به حل نشدن آن در سطح استانی، تصمیم گیری کنند.

نفت مسجدسلیمان در بلاتکلیفی
اوایل خردادماه، اسماعیل جلیلی نماینده مسجدسلیمان در مصاحبه ای اعلام نمود موافقت وزیر نفت را مبنی بر خرید امتیاز لیگ برتری تیم فوتبال فولاد نوین را  اخد کرده است این در حالی است که نه تنها چنین اتفاقی نیفتاده بلکه وضعیت خود نفت مسجدسلیمان هم با ابهام هایی روبرو شده است و  همچنان وضعیت این تیم برای فصل آینده نامشخص است  و مشخص نیست طلایی پوشان مسجدسلیمان بالاخره فصل آینده را باید در لیگ یک بازی کنند یا در لیگ برتر حاضر شوند. حتی برخی ادامه حضور فوتبالی نفت را با تردیدهایی مواجه می دانند.

گفته می شود  قرارداد مدیرعامل، عوامل فنی، سرمربی و بازیکنانش تمام شده است. به نوشته سایت آسماری نیوز، عملا کادر مدیریتی و فنی باشگاه نامشخص است.

وضعیت نامشخص استقلال خوزستان
استقلال خوزستان هم که با بازی های پلی آف توانست در لیگ برتر ماندنی شود، با استعفای فاضل بختیاری مدیرعامل خود مواجه شد. 

پس از استعفای فاضل بختیاری، مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان، تا روشن شدن وضعیت استعفای وی، او مشغول رسیدگی به امور جاری باشگاه و پیگیری کارهای گذشته است و هیات مدیره این باشگاه مسئول رسیدگی به وضعیت تعیین سرمربی است و تاکنون صحبت هایی با عبداله ویسی داشته اند اما هنوز وضعیت نهایی این موضوع مشخص نشده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هم گفته بود با بختیاری برای ماندن در استقلال صحبت می کند که با پاسخ وی مواجه شد. وی گفت: آقای کیانی‌زاده لطف دارد ولی این تصمیم برگشتپذیر نیست، چرا كه سلامت خودم نیز مطرح است. من پیش از این‌كه به صورت كتبی استعفایم را بدهم، رایزنی كردم و نظر هیات مدیره را به صورت شفاهی جلب كردم و آن‌ها هم گفتند که استعفایت را بنویس تا ببینیم چه كار میشود كرد و بعد من شروع به نگارش استعفایم كردم. به هر حال من از فوتبال خسته شدهام، از جنس فوتبال نیستم و برای این كار ساخته نشدهام، نه این‌كه بهتر از آن هستم، خیر منظور من این است كه من طاقت نمیآورم چرا كه تیم میبَرد یا میبازد، مشكلاتی به وجود می‌آید.

اگرچه ماجرای مه آفرید و پرونده فساد مالی بزرگ هم قوز بالاقوز شده و بانک ملی که گروه ملی صنعتی فولاد را در اختیار گرفته اعلام کرده چندان تمایلی به تیم داری پس از فصل چهاردهم را ندارد.

این وضعیت باعث شده تا بازیکنان این تیم یا در بلاتکلیفی به سر ببرند و یا در حال مذاکره با سایر تیم های لیگ برتری برای فصل جدید باشند.

باشگاه فولاد خوزستان هم با تغییرات مدیریتی مواجه شد و حضور تیم مدیریتی جدید اولین تجربه آنها با تیم فولاد خوزستان در لیگ برتر خواهد بود.

در آستانه شروع یارگیری های لیگ برتر، باید منتظر ماند، براستی سایه ابهام کی از سر تیم های خوزستانی زدوده خواهد شد؟


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار